نماینده ولی فقیه در مازندران:

امام حسین (ع) جان خود را فدای رهایی مردم از جهالت و ضلالت کرد

آیت الله «محمدی لائینی» گفت: امام حسین (ع) جان و وجود خود را تقدیم کرده تا بندگان خدا را از جهالت و ضلالت نجات دهد.
کد خبر: ۶۸۶۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۲ - 25August 2024

امام حسین (ع) جان خود را فدای رهایی مردم از جهالت و ضلالت کردبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در یادواره ۱۱ شهید روستای پارسی بخش ولوپی سوادکوه، ضمن تسلیت اربعین حسینی، مبارزه با جهالت به‌معنای بی‌عقلی نه بی‌سوادی را یکی از فلسفه‌های قیام امام حسین (ع) عنوان و اظهار داشت: حضرت جان و وجود خودش را تقدیم کرده تا بندگان خدا را از جهالت و ضلالت نجات بدهد.

وی افزود: زیبنده نیست که امتی هزار و ۴۰۰ سال برای امام حسین (ع) عزاداری کنند، اما روی جهالت باشد، چرا که به عزاداری از راه معرفت سفارش شده‌ایم، در سال جاری ۲۵ میلیون جمعیت به زیارت اربعین رفتند اگر خدای ناخواسته در سبک زندگی و رفتارشان عقلانیت حرف نزند درست نیست. 

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه کسانی که با امام حسین (ع) جنگیدند قطعا افرادی بی‌خرد و بی‌عقل بودند و منافع مادی خود را بر آخرت ترجیح می‌دادند، خاطرنشان کرد: عمر بن سعد برای ملک ری امام حسین (ع) را به شهادت رساند، حال کاری نداریم که اصلا به آن آرزوی خود هم نرسیده و از گندم ری هم نخورده، ببینید برای دنیا چه جنایت بزرگی را مرتکب شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: اینکه برخی‌ها می‌گویند آخرت نسیه و الان نقد است منطق عمر بن سعد است، این جهالتی است که امام حسین (ع) برایش مبارزه کرده است، حال باور می‌کنیم که در میان ما کسانی هستند که دنیا برایشان مهم است، پست مهم است به هر قیمتی، بعد هم که به پست رسید باید آنقدر راه حرام برود تا جواب کسانی را که کمکش کردند تا به این مقام برسد را بدهد که نمی‌ارزد و این متعلق به جاهل و تفکر بنی امیه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، بودن با امام و نبودن با دشمنانش را یکی دیگر از نشانه‌های جهل دانست که در زیارت اربعین آمده و تاکید کرد: در زندگی بررسی کنیم ببینیم کجا با امام حسین (ع) و کجا با دشمنان حضرت هستیم، تویی که در زندگی به عبادت و نماز اول وقت توجه نمی‌کنی، تویی که رشوه می‌خوری، دزدی می‌کنی، مردم‌آزاری و کلاهبرداری داری، تویی که سبک پوششت مناسب نیست، تویی که اصلا به مسجد، محفل و مجلس حضرت راه نداری، شهید و شهدا، مردم و رضایتشان برایت مهم نیست، در خط دشمن هستی یا امام حسین (ع)؟ خوب فکر کنیم رگه‌هایی از دشمن حضرت بودن در زندگی ما هست که بی‌خردی است.

این مسئول گفت: الان استکبار جهانی و یزیدیان زمان چه می‌خواهند؟ ما غزه را کمک کنیم یا صهیونیست‌ها را؟ در راهپیمایی در محکومیت از صهیونیست‌ها شرکت کنیم یا نه؟ شما ملت ایران خوب نشان دادید که با رژیم صهیونیستی مخالفید و از غزه‌ای‌ها حمایت می‌کنید، اگر امروز حوزه‌های مقاومت در منطقه همه در مقابل تروریست‌ها، داعشی‌ها و رژیم اشغالگر غاصب ایستاده‌اند از شما درس گرفته‌اند، این می‌شود عقلانیت.

وی تاکید کرد: اینکه ما در مقابل آمریکا و صهیونیست‌ها بایستیم و از مظلومان جهان و غزه‌ای‌ها حمایت کنیم می‌شود عقلانیت، به فرموده امام راحل، آمریکا دشمن درجه یک مستضعفین جهان است و ما هیچ‌گاه دست خودمان را به سوی آمریکا دراز نمی‌کنیم، این منطق امام راحل همان منطق امام حسین (ع) است که فرمودند من دست ذلت به سوی شما دراز نمی‌کنم.

آیت الله محمدی لائینی اذعان داشت: برگزاری مراسم برای شهدا و امام حسین (ع) مهم و باارزش است، اما در زندگی با امام حسین (ع) بودن و با دشمنان نبودن، براساس خرد و عقلانیت عمل کردن و دور گذاشتن نادانی مهم‌تر است، تبعیت و پیروی از ولایت برای ما مهم است، برای ما رئیس جمهور، وزار، نمایندگان، مقامات اجرایی و غیراجرایی همه محترم هستند، اما ولایت اولویت است، خط صحیح ولایت و رهبری و این مردم هستند و غیر از این نادرست است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار