دبیرکل حزب الله لبنان:

تأخیر در پاسخ، مجازاتی برای دشمن و اقتصاد آنهاست/ اسرائیل حقایق عملیات مقاومت را سانسور می‌کند

سید حسن نصرالله عملیات نظامی گسترده امروز مقاومت را «عملیات اربعین» دانست و گفت: تأخیر در پاسخ، مجازاتی برای دشمن و اقتصاد آن است.
کد خبر: ۶۸۶۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۳ - 25August 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان عصر امروز (یکشنبه) درباره جزئیات عملیات امروز مقاومت اسلامی لبنان علیه مواضع صهیونیست‌ها سخنرانی کرد و طی سخنانی اظهار داشت: امروز سالروز اربعین امام حسین علیه السلام است، نماد فداکاری، ایثار، مخالفت با ظلم و کرنش در برابر ظالمان و عنوان انقلاب تا روز قیامت است.

تأخیر در پاسخ، مجازاتی برای دشمن و اقتصاد آنهاست/ اسرائیل حقایق عملیات مقاومت را سانسور می‌کند

وی گفت: میلیون‌ها زائر از داخل و خارج عراق به سوی کربلای معلی رهسپار می‌شوند، این رخداد هر ساله تکرار می‌شود. از دولت و ملت عراق به خاطر این میزبانی و خدمت رسانی به زائران تقدیر و تشکر می‌کنیم.

دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: حضور چشمگیر فلسطین و قدس در مسیر پیاده روی اربعین بر حضور  واقعه کربلا در مسئله فلسطین دلالت می‌کند.

وی درگذشت سلیم الحص نخست وزیر اسبق لبنان را به ملت لبنان و تمام ارکان دولت لبنان تسلیت گفت و افزود: الحص، نماد مقاومت، پاکدستی و ملی گرایی بود. سلیم الحص، تا آخر عمر خود پشتیبان مقاومت  بود، و ما در فرق این شخصیت بزرگ ملی مقاومت به سوگ نشسته‌ایم.

سیدحسن نصرالله گفت: به حامیان مقاومت می‌گویم که صبر و  ایستادگی شما، ان شاءالله تاثیراتش را در دنیا و آخرت به جا خواهد گذاشت.

وی بیان داشت: از برادران  مجاهد ثابت قدم که همچون کوه‌ها اراده راسخ دارند، به خاطر صبر و ایستادگی و ثبات قدم و اخلاصشان تقدیر می‌کنم.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: دشمن با هدف قرار دادن ضاحیه جنوبی بیروت و به شهادت رساندن غیر نظامیان و فرمانده بزرگ، فواد شکر، به این مرحله از تشدید تنش رسید، مقاومت هم عزم و اراده خود را برای پاسخ به این تجاوز برای تثبیت معادلات اعلام کرد.

وی گفت: عملیات  امروز علیه رژیم صهیونیستی را عملیات «روز اربعین» می‌نامیم. بدیهی و واضح بود که مذاکرات طولانی خواهد بود و نتانیاهو هم شروط جدیدی را بر مقاومت غزه  تحمیل می‌کند.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: ما ضوابطی را برای پاسخ خود قرار دادیم،   از جمله اینکه پاسخ، غیرنظامی نباشد و غیرنظامیان هدف قرار نگیرند، این در حالی  است که دشمن در حمله خود به ضاحیه، غیرنظامیان را هدف قرار داد، اینکه هدف نظامی و مرتبط با عملیات ترور باشد، یا پایگاه اطلاعاتی و نیروی هوایی و یا هدف بسیار نزدیک به «تل آویو» باشد.

وی خاطرنشان ساخت: اینکه باید معادله بازدارندگی را حفظ کنیم و اینکه اجازه ندهیم دشمن خطوط قرمز را زیر پا بگذارد. چندین هدف را نقطه گذاری کردیم که این اهداف در نزدیکی تل آویو قرار داشت، پایگاه گلیلوت را مشخص کردیم که پایگاه مرکزی اطلاعات اسرائیل است و یگان ۸۲۰۰ در آن مستقر  است.

سید حسن نصرالله گفت: پایگاه «عین شیما» را در زمره اهداف خود قرار دادیم که ۷۵ کیلومتر از لبنان و ۴۰ کیلومتر از تل آویو فاصله دارد.

وی گفت: پایگاه‌ها و پادگان‌ها و مواضع اسرائیلی را در جبهه شمالی (هم مرز لبنان) و جولان اشغالی سوریه هدف قرار دادیم.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: از ضربه زدن به پایگاه‌های اسرائیلی در شمال و جولان اشغالی، مشغول کردن سامانه گنبد آهنین بود.

وی افزود: پایگاه دفاع هوایی و موشکی دشمن را در فاصله ۷۵ کیلومتری مرز‌های لبنان هدف قرار دادیم. تصمیم گرفته شد تا ۳۰۰ راکت کاتیوشا شلیک شود، تا سامانه گنبد آهنین مشغول شده و پهپاد‌ها بتوانند عبور کنند.

سید حسن نصرالله تصریح کزد: در حمله امروز برای اولین بار از منطقه بقاع، پهپاد‌ها را شلیک کردیم. هیچ یک از سکو‌های پرتاب پهپاد‌هایی که شلیک کردیم، چه قبل و چه بعد از عملیات ما، آسیب ندیده است.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: در حمله امروز برای اولین بار از منطقه بقاع، پهپاد‌ها را شلیک کردیم. هیچ یک از سکو‌های پرتاب پهپاد‌هایی که شلیک کردیم، چه قبل و چه بعد از عملیات ما، آسیب ندیده است.

وی تاکید کرد: تمام سکو‌های موشک‌ها بدون استثنا فعال است و هیچ یک از این سکو‌ها بر خلاف ادعای دشمن، آسیب ندیده است.

سید حسن نصرالله بیان داشت: تمام پهپاد‌ها از مرز‌های لبنان و فلسطین اشغالی، از جنوب رودخانه و شمال آن و از منطقه بقاع لبنان عبور کرده و به اهداف مشخص شده اصابت کرده است.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: هدف منحصر به فرد نظامی در این عملیات، پایگاه اطلاعات نظامی «امان»، یگان «۸۲۰۰» در گلیلوت و هدف دیگر، پایگاه دفاع هوایی دشمن در «عین شیمیا» بود.

وی خاطرنشان ساخت: اطلاعات ما تاکید می‌کند که تعداد قابل توجهی از پهپاد‌ها به این دو هدف اصابت کرده است، ولی دشمن سانسور می‌کند، ولی به زودی حقیقت بر ملا خواهد شد.

سیدحسن نصرالله تاکید کرد: روایت رژیم صهیونیستی درباره این عملیات، مملو از دروغ است که البته بیانگر سطح ضعف و سستی و تزلزل این رژیم است.

وی ادعای دشمن مبنی بر هدف قرار دادن موشک‌های راهبردی و نقطه زن مقاومت که آماده شلیک به تل‌آویو بود، دروغ دانست و افزود: تصمیمی برای به کارگیری موشک‌های راهبردی خود در حال حاضر نداریم، ولی ممکن است در آینده نزدیک از آنها استفاده کنیم.

وی گفت: ما مدتی پیش تمام موشک‌های نقطه زن و بالستیک را از دره‌ها جمع‌آوری کردیم و آنچه دشمن امروز بمباران کرد، در حقیقت دره.‌های خالی بود.

دبیرکل حزب الله ادعا‌های دشمن مبنی بر هدف قرار دادن موشک‌های بالستیک که برای هدف قرار دادن تل آویو آماده شده بودند، دروغ دانست و تصریح کرد: سکو‌های پرتاب پهپاد مورد اصابت قرار نگرفتند و حملات اسرائیل تنها به دو سکوی پرتاب موشک اصابت کرد. در مرحله اول پایگاه‌های نظامی را در شمال بمباران کردیم و در مرحله دوم پهباد‌ها را شلیک کردیم که به اهداف مورد نظر رسیدند

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: این پاسخ اولیه بود، اما آیا این پرونده بسته شد؟ به شما می‌گویم که ما نتیجه سانسور دشمن را درباره حوادثی که در این دو پایگاه افتاد پیگیری می‌کنیم. اگر نتیجه راضی کننده نبود ما این حق را برای وقت دیگری برای خود محفوظ می‌دانیم.

دبیرکل حزب الله گفت: نیم ساعت پیش از زمان عملیات، اسرائیل حملاتی را در جنوب شروع کرد، ولی هیچ داده های اطلاعاتی به سبب تحرکات رزمندگان برای اتمام عملیاتشان، در اختیار نداشت.

وی بیان داشت: دشمن یک شکست اطلاعاتی متحمل شد و در عملیات پیشدستانه هم شکست خورد و عملیات ما بر اساس آنچه برنامه ریزی شده بود، به دقت انجام شد.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: شاهد یک صحنه ای هستیم که بیانگر شجاعت مقاومت در اتخاذ این تصمیم است.

وی در پایان گفت: مقاومت تصمیم گرفت و تصمیم خود را اجرا کرد، دشمن هم تل آویو و فرودگاه‌ها را بست، و پناهگاه‌ها را باز کرد به محض اینکه ما از راکت های کاتیوشا و پهپادها استفاده کردیم، وقتی ما فراتر از این کارها را انجام دهیم، دشمن چه کار خواهد کرد؟

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار