امام جمعه موقت همدان:

مفاهیم رسای زیارت اربعین بیانگر اهداف قیام امام حسین (ع) است

حجت‌الاسلام «جوادی» گفت: زیارت اربعین مفاهیم بسیار بلندی دارد که وقتی انسان به آن جملات زیبا و مفاهیم رسای آن فکر می‌کند دنیایی از مفاهیم و اهداف امام حسین (ع) برای قیام مقدسش را متوجه خواهد شد.
کد خبر: ۶۸۶۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۸ - 25August 2024

مفاهیم رسای زیارت اربعین بیانگر اهداف قیام امام حسین (ع) استحجت‌الاسلام «محمد جوادی» امام جمعه موقت‌ همدان در گفت‌‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، اظهار داشت: بنیانگذار اربعین جناب جابر انصاری است که با دوستش به کربلا رفتند، در فرات غسل کردند و آماده زیارت شدند، جابر نابینا بود و به دوستش گفت که قبر مولایم را پیدا کن خود امام حسین (ع) تو را به سمت مزارش هدایت می‌کند، جابر دستش را بر روی مزار امام می‌گذارد و صدا می‌زند «حبیبی یا حسین، حبیبی یا حسین، حبیبی یا حسین» اما جوابی نشنید. صدا زد ای دوست من چرا جواب دوستت را نمی‌دهی؟ حق داری جواب ندهی، چون بین سر و تنت جدایی افتاده است.

وی افزود: امروز بیش از ۲۵ میلیون نفر از تمام کشورهای جهان به نیت زیارت اربعین امام حسین (ع) به طرف مزار آن حضرت حرکت می‌کنند

امام جمعه موقت همدان خاطرنشان کرد: چنان جمعیت باشکوهی برای زیارت امام حسین (ع) می‌روند که در هیچ کجای دنیا و در هیچ زمانی این جمعیت دیده نشده و مردم این زیارت بزرگ را از دل و جان انجام می‌دهند

وی ادامه داد: این حضور باشکوه جمعیت بیانگر سخن رسول اکرم (ص) است که فرمودند مردم بدانید برای حسین من در دل‌های مومنین حرارت و سوزشی است که هرگز سرد نخواهد شد.

جوادی در پایان متذکر شد: زیارت اربعین مفاهیم بسیار بلندی دارد که وقتی انسان به آن جملات زیبا و مفاهیم رسای آن فکر می‌کند دنیایی از مفاهیم و اهداف مقدس امام حسین (ع) برای قیام مقدسش را متوجه خواهد شد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار