یادداشت/ سردار محمدکاظم تقوی  

حماسه اربعین بستر‌ساز جهادی بزرگ

اربعین، حماسه‌ای است برای یک جهاد بزرگ که پیام‌آور وحدت، انسجام و همدلی مسلمانان جهان بوده و جهان را با پیام سرور آزادگان جهان بیدار می‌سازد.
کد خبر: ۶۸۶۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۴ - 26August 2024

حماسه اربعین بستر‌ساز جهادی بزرگگروه استان‌های دفاع‌پرس‌- سردار سرتیپ «محمدکاظم تقوی» فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی؛ اربعین، فرصتی آمیخته دربغض برای تکرار فریاد «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» امام حسین (ع) است برای دلباختگانی که سوگ شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله (ع) آنان را به میدان کشانده تا با گام‌های استوار، صلابت ایمان و اعتقاد خود را به رخ جهانیان فرو رفته در جهل مدرن بکشانند.

زائران سوگ امام حسین (ع) در کربلا و در هر مکان که گرد هم آیند و کربلا خلق کنند یکپارچه با فریادی رسا لرزه بر پیکر اسلام ستیزان می‌افکنند که استکبارستیزی و استعمارستیزی در امتداد نهضت عاشورا ادامه دارد.

اربعین، حماسه‌ای است برای یک جهاد بزرگ که پیام‌آور وحدت، انسجام و همدلی مسلمانان جهان بوده و جهان را با پیام سرور آزادگان جهان بیدار می‌سازد.

مبارزه با استکبار و عزم راسخ بر اراده‌ای آهنین، این روزها با توجه به جنایات رژیم ظالم و کودک‌کش صهیونیست در فلسطین مظلوم از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود تا فریادها، خروش ماندگار «ما رأیتُ الاّ جَمِیلاً» بانوی حماسه، زینب (س) به وسعت فهم تاریخ باشد.
آنچه در حماسه اربعین رقم خورد نمادی از همگامی و همکاری مردم عزیز با خادمان نظم و امنیت است تا با حضوری سرشار از عشق و ارادت به سرور آزادگان و روح آزادگی، زائران بارگاه عاشقی با امنیت کامل سفر کنند.

این روزها مشهدالرضا نیز میزبان زائرانی است که در حریم آسمان امامت و ولایت، حرم مطهر و منور فرزندش، حضرت رضا (ع) به سوگ شهادت امام حسین (ع) نشسته و این قطعه از بهشت مهیای حماسه بزرگ پایان ماه صفر می‌شود تا بزرگداشت عظیم و باشکوه دیگری از وحدت و عظمت جهان اسلام به نمایش گذارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار