عضو حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

دولت پزشکیان را ادامه دولت خاتمی و روحانی نمی‌دانیم

انبارلویی گفت: مواضع اخیر وزیر امور خارجه به خوبی بیانگر این بود که ادامه سیاست‌های غلط التماسی در دستور کار دولت نیست.
کد خبر: ۶۸۶۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸ - 27August 2024

«کاظم انبارلویی» عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، با اشاره به مواضع عباس عراقچی وزیر امور خارجه مبنی «مدیریت تخاصم» با ایالات متحده و در اولویت بودن «دوستان روز‌های سخت» اظهار داشت: تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی همواره مملو بوده از تخاصم با دشمنان که به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی این دشمنی تمام نشدنی است.

دولت پزشکیان را ادامه دولت خاتمی و روحانی نمی‌دانیم

«مدیریت تخاصم» در دوران دفاع مقدس

انبارلویی خاطرنشان کرد: در بستر تاریخ رویداد‌ها به یکدیگر مرتبط هستند. تخاصم دولت بعث عراق با ایران در دفاع مقدس حتی بعد از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ ادامه یافت و حضرت امام خمینی (ره) راهبرد مدیریت تخاصم را در پیش گرفتند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: بعد از پذیرش قطعنامه اتفاقات بسیار مهمی در سطح منطقه و جهان رقم خورد که مهم‌ترین آن فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به عنوان سرسخت‌ترین مدافع دولت صدام بود. این نکته را نباید فراموش کرد که بسیاری تخاصم‌ها الزاماً از جنس نظامی نیست، بلکه در حوزه‌های مختلف ممکن است دشمنان با ما تخاصم داشته باشند.

نبض مبارزه با دشمن در دست امام جامعه است

وی افزود: مواضع وزیر امور خارجه مواضع کاملاً درست و دقیقی است. اخیرا رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ «کارزار حسینیان و یزیدیان تمام شدنی نیست.» مطابق این فرموده معظم له هیچ‌گاه جبهه توحید با جبهه شرک و کفر تفاهمی نخواهد داشت. اما مراحل تقابل با جبهه کفر و شرک را رهبری و امامت جامعه تعیین و ترسیم می‌کند.

فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: ممکن است حسب اقتضائات با دشمنان آتش‌بس موقت یا نبرد تمام عیار داشته باشیم، در کل این امامت جامعه است که باید با بررسی اقتضائات تصمیم روشن را برای جامعه اسلامی اتخاذ کند. کسی جز امام جامعه نمی‌تواند اعلام آتش‌بس، صلح یا نبرد تمام عیار کند، زیرا نبض مبارزه با دشمن در دست امام جامعه است.

تصمیمات شورای عالی امنیت ملی، مبنای عمل در سیاست خارجی 

انبارلویی خاطرنشان کرد: قانون اساسی فرایند و سازوکاری برای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در حوزه سیاست خارجی ترسیم کرده است که شورای عالی امنیت ملی به پشتوانه تأییدیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی مهم‌ترین بخش این فرآیند و سازوکار تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه همانطور که وزیر امور خارجه اشاره داشت در حال حاضر در مقام مدیریت تخاصم با ایالات متحده هستیم، گفت: مهم‌ترین عنصر تعیین کننده در همه تحولات منطقه و رویداد‌های امنیتی امروز جمهوری اسلامی ایران است. از سوی دیگر منافقین و ضد انقلاب که همواره سعی در ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران را داشته‌اند باید مورد توجه نظام برای مقابله باشند که چگونگی مقابله با همه آنها با تصمیمات شورای عالی امنیت ملی به پشتوانه تأییدیه رهبر معظم انقلاب اسلامی تنظیم می‌شود.

پاسخ آمریکایی‌ها به گفت‌و‌گوی تمدن‌ها

فعال سیاسی اصولگرا در خصوص تفسیر‌های نادرست برخی غربگرایان از اظهارات وزیر امور خارجه در خصوص مدیریت تخاصم گفت: ما در دوران اصلاحات گفتمانی را در دولت تحت عنوان گفت‌و‌گوی تمدن‌ها شاهد بودیم که در مقابل این گفتمان زیبا، درست و منطقی، آمریکایی‌ها ما را در محور شرارت قرار دادند و خصومت خود را با جمهوری اسلامی ایران به اوج خود رساندند.

انبارلویی با اشاره به اینکه رویکرد ارتباط و تفاهم با غرب در دولت روحانی به اوج خود رسید و منتج به توافق‌نامه برجام شد، گفت: وقتی ایران پیش از موعد به همه تعهدات خود عمل کرد و ۱۷ مرتبه آژانس بین المللی انرژی اتمی مهر تأیید بر خوش‌عهدی جمهوری اسلامی ایران گذاشت، آمریکایی‌ها از برجام خارج شدند و شدید‌ترین تحریم‌های تاریخ را بر ایران اعمال کردند.

وی با اشاره به مثل معروف ایرانی مبنی بر اینکه «انسان عاقل از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود» گفت: در برخی ازدولت‌ها، روسای جمهور از حدود وظایف و اختیارات خود در عرصه سیاست خارجی تخطی کردند، اما در حال حاضر دولتی سرکار است که از بدنه جریان اصلاحات تعریف می‌شود، اما مکرراً اعلام کرده که تابع فرامین و سیاست‌های رهبری است. رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص سیاست خارجی مواضع و سیاست‌هایی دارد که رئیس جمهور بار‌ها بر پایبندی به آنها تأکید داشته است.

دولت پزشکیان را دولت خاتمی و روحانی نمی‌دانیم

فعال سیاسی اصولگرا گفت: ما دولت پزشکیان را دولت خاتمی و روحانی نمی‌دانیم. همچنین از مشی آقای عراقچی تا کنون ادامه مسیر آقای ظریف برداشت نشده است. مواضع اخیر وزیر امور خارجه به خوبی بیانگر این بود که ادامه سیاست‌های غلط التماسی در دستور کار دولت نیست.

انبارلویی ادامه داد: ما شاهد بودیم که یک گروه چریکی در جنوب لبنان طی حملات سنگینی به رژیم صهیونیستی باعث تعطیلی سرتاسر سرزمین‌های اشغالی و رعب و وحشت در این سرزمین‌ها شد. حزب الله در حمله اخیر خود به قدری قدرت‌نمایی کرد که رژیم صهیونیستی پیغام و پسغام‌های متعددی برای آتش بس به حزب الله ارسال کرد. این درحالی است که رژیم صهیونیستی عصاره تمام قدرت نظامی اروپا و آمریکا است.

فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: یمن به عنوان فقیرترین کشور عربی جهان در مقابل تمام ناتو ایستاده و ناتو را به زانو درآورده است. همه اجزای محور مقاومت جمهوری اسلامی ایران را پشتوانه اصلی خود می‌دانند و چنین اقتدار جهانی اصلاً خوشایند نمایندگان منافع غرب نیست.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها