دست برتر حزب‌الله مقابل رژیم صهیونیستی

رزمندگان حزب‌الله با شلیک صد‌ها موشک از ابتدای جنگ توانستند ضربات سختی به دشمن صهیونیست در جبهه شمال وارد آورند؛ آنطور که رسانه‌های خارجی هم به خسارات سنگین ارتش اسرائیل در شمال سرزمین‌های اشغالی اشاره کرده‌اند.
کد خبر: ۶۸۷۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۴:۱۲ - 27August 2024

گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس- مهدی شهرودی: مدت‌هاست جنگ غزه شرایط ویژه‌ای را به خود گرفته و جنایت‌ها و ددمنشی‌های دشمن صهیونیستی موجب شده تا محور مقاومت به فکر زدن ضربات اساسی به این جرثومه فساد باشد.

حمله انتقامی حزب‌الله به مواضع رژیم صهیونیستی

صهیونیست‌ها که در نبرد با حماس و جهاد اسلامی به هیچ دستاوردی نرسیدند، تلاش می‌کنند تا با استفاده از گنبد آهنین برای خود امنیت بخرند که این اتفاق به طور کامل حاصل نشده و ضربات سختی از سوی محور مقاومت به مواضع صهیونیست‌ها وارد آمده است.

اخیراً رزمندگان حزب‌الله با حملات موشکی پردامنه و قدرتمندی همچون موشک‌های کاتیوشا و برکان تلاش کردند تا حصار امنیتی شمال سرزمین‌های اشغالی را بشکنند.

رزمندگان حزب الله با شلیک صد‌ها موشک از ابتدای جنگ توانستند ضربات سخت به دشمن صهیونیستی در جبهه شمال وارد آورند؛ آنطور که رسانه‌های خارجی هم به خسارات سنگین ارتش اسرائیل در شمال سرزمین‌های اشغالی اشاره کرده‌اند.

وال‌استریت ژورنال در این زمینه با اشاره به اینکه پهپاد‌های حزب الله به عنوان یکی از عوامل آسیب‌زننده به سامانه‌های اسرائیلی در ارتفاع پایین پرواز کرده و می‌توانند از رادار‌های سامانه‌های پدافندی اسرائیل پنهان شوند، به حمله پهپادی اخیر ارتش یمن به تل‌آویو نیز اشاره کرد که در آن، پس از اصابت پهپاد یمنی به تل‌آویو، یک صهیونیست کشته شد.

همچنین تحلیلگران نظامی برای تأکید مضاعف بر ناتوانی سامانه پدافند هوایی رژیم صهیونیستی در برابر پهپادها، به پهپاد‌های تجسسی حزب‌الله اشاره کردند که در ماه‌های گذشته به‌راحتی در آسمان اراضی اشغالی پرواز کرده و با تصویربرداری از مراکز نظامی حساس رژیم اشغالگر، ضعف این سامانه‌ها را بیش از پیش نمایان کرده‌اند.

آیرون دام اسرائیل برای رهگیری موشک‌های کوتاه‌برد و محافظت از مناطق مسکونی در برابر حملات جنبش مقاومت فلسطین طراحی شده، اما توانایی‌های ایران و حزب‌الله لبنان فراتر از محدودیت‌های این سیستم پدافندی است. 

نظر به وجود نقاط ضعف موجود در سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی، یک سامانه دیگر با مشارکت آمریکا طراحی شده که نیروی هوایی ایالات متحده، اسرائیل و دیگر دولت‌های منطقه را شامل شده و همچنین از توان راداری کشور‌های همسایه اسرائیل بهره‌مند شده است که البته بعید است این سامانه هم بتواند در مقابل موشک‌های سوپرسونیک کاری از پیش ببرد. 

یکی از اهرم‌های قدرت رزمندگان حزب الله در شمال سرزمین‌های اشغالی استفاده ترکیبی از پهپاد‌ها و موشک‌ها جهت شکستن سد گنبد آهنین است که در این زمینه مقاومت اسلامی لبنان موفقیت‌های چشمگیری را به دست آورده است. نکته حائز اهمیت اینکه در حملات اخیر رزمندگان حزب الله، موشک‌ها و به‌ویژه پهپادها به آسانی از سد گنبد آهنین عبور کردند و این نشان می‌دهد که آنها مسیر آسمان سرزمین‌های اشغالی را به خوبی آموخته‌اند. 

تحلیلگران سیاسی معتقدند که رزمندگان حزب الله با شکستن سد گنبد آهنین می توانند امتیازات ویژه‌ای را نیز در نبرد‌های میدانی آینده از آنِ خود کنند. 

انتهای پیام / 271

نظر شما
پربیننده ها