وزیر کشور در گردهمایی استانداران سراسر کشور؛

استانداران به شایعات جابه‌جایی توجه نکنند

مومنی در رابطه با جابه‌جایی استانداران گفت: رئیس جمهور بسیار شفاف نقطه‌نظرات خود را مطرح کرد و ان‌شاءالله تا آخرین ساعت همه ما به مسئولیت‌های خودمان ادامه خواهیم داد، بنابراین، نباید به شایعات توجه کنیم.
کد خبر: ۶۸۷۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰ - 26August 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «اسکندر مؤمنی» وزیر کشور در گردهمایی استانداران سراسر کشور اظهار داشت: بازگشایی مدارس در بخشی به مجموعه آموزش و پرورش مربوط است و بخش دیگری از امور آن به خارج از آموزش و پرورش ارتباط دارد. بازگشایی مدارس در تقویم سالانه کشور ما نقطه عطفی است که تعداد زیادی از دانش‌آموزان در طول زندگی خود این نقطه را تجربه می‌کنند و برای همه ما اولین روزی که وارد مدرسه شده‌ایم خاطره ساز بوده است.

استاداران به شایعات جابه‌جایی توجه نکنند

وی در بخشی از سخنانش عنوان کرد: افزایش بار ترافیکی در آغاز به کار مدارس و همین‌طور بازگشت مسافران به نحوی است که بار ترافیکی در اول مهر خود را نشان می‌دهد. اگر لازم است شورای عالی ترافیک را برای بازگشایی مدارس که یک روز اجتماعی و فرهنگی است، برگزار کنیم.

وزیر کشور تصریح کرد: تأمین منابع لازم برای برخی از پروژه‌های آموزش و پرورش مطرح شد و فهرستی از مسائل مربوط به نظام آموزش و پرورش را به استانداران ابلاغ خواهم کرد. تجربه‌های خوبی از آموزش و پرورش در کارم دارم. این موضوع لحظه‌ای نیست و یکی از بزرگترین عرصه‌هایی است که می‌توانیم آموزش و پرورش کمک بگیریم؛ ظرفیت بالایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در آن وجود دارد که به صورت کم هزینه و یا بدون هزینه می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

مؤمنی با تاکید بر اینکه از طریق ۱۶ میلیون دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها همین‌طور با کمک یک میلیون از معلمان، می‌توانیم اهداف بزرگی را در کشور محقق کنیم، افزود: با ظرفیت بالایی که از طریق آموزش و پرورش وجود دارد، می‌توان با شاخص قابل اندازه‌گیری، پیشرفت امور را مورد توجه قرار داد. نباید کلیاتی را تعریف کرد که قابل ارزیابی نباشند.

وی که ماموریت‌هایی را برای سازمان امور اجتماعی کشور در ذیل وزارت کشور با آموزش و پرورش قابل تعریف دانست، گفت: باید بسته همه جانبه و کمیت پذیر را با آموزش و پرورش تعریف کنیم و کارمان را شروع کنیم. مطمئن باشیم که این نهاد بسیار پرباری است چرا که در نهایت به یک جمعیت ۵۰ تا ۶۰ میلیونی فرهنگیان، دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها وصل می‌شویم. امیدوارم بازگشایی مدارس امسال مبتنی بر وفاق ملی باشد نه آن‌که سال‌های قبل خوب نبوده؛ بلکه ما باید امروزمان بهتر از دیروز باشد.

وی در رابطه با جا به جایی استانداران گفت، ادامه داد: رئیس جمهور هم بسیار شفاف نقطه‌نظرات خود را مطرح کرد و ان‌شاءالله تا آخرین ساعت همه ما به مسئولیت‌های خودمان ادامه خواهیم داد که رئیس جمهور شفاف در رابطه با جابجایی‌ها صحبت کردند و نباید به شایعات توجه کنیم.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها