آمران به معروف در کشور ساماندهی می‌شوند

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به لزوم ورود مردم به اجرای قانون امربه معروف و نهی از منکر، از ساماندهی آمران به معروف در کشور خبر داد و گفت: امربه معروف و نهی از منکر در جامعه باید مردمی شود.
کد خبر: ۶۸۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹ - 01February 2016

آمران به معروف در کشور ساماندهی می‌شوند

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حجتالاسلام سیداحمد زرگر در همایش امر به معروف و نهی ازمنکر، فجر انقلاب اسلامی و طلوع ارزشها که با حضور تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمهجمعه کشور و خباز استاندار سمنان در سالن همایشهای هلالاحمر در سمنان برگزار شد،قانونگذار وظیفه امربه معروف و نهی از منکر را به عموم مردم واگذار کرده است.

وی، با اشاره به اهمیت اجرای فریضههای امر به معروف و نهی از منکر از مسئولان کشور خواست تادر گزینش مجریان امر به معروف سختگیرانهتر از گزینش نیروهای استخدامی برخورد کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور تصریح کرد: اجرای فریضتین امربه معروف و نهی از منکر نه تنها یک قانون اجتماعی که یک قانون الهی است که دین مبین بر آن تاکید بسیار ویژهای دارد.

زرگر با اذعان به اینکه با اجرای این دو فریضه، جامعه اسلامی از بسیاری از آسیبهای اجتماعی، دور میماند، افزود: اگر این فریضه به درستی و دقیق اجرایی میشد؛ نه تنها امروز بسیاری از معضلات و آسیبهای اجتماعی را نداشتیم؛ بلکه آمار زندانیان در کشور ما نیز تا این حد بالا نبود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، با بیان اینکه با اجرای درست و دقیق امربه معروف و نهی از منکر، 90 درصد معضلات فعلی جامعه مرتفع میشود، خاطرنشان کرد: امربه معروف و نهی از منکر در جامعه باید مردمی شود.

زرگر با بیان اینکه مردمی کردن امربه معروف و نهی از منکر، مستلزم اجرایی کردن چهار شرط گزینش، آموزش، سازماندهی و بهکارگیری است، تصریح کرد: نخست در گزینش مجریان باید سختگیرانهتر از قبل عمل کنیم؛ علاوه بر آن باید به عموم مردم آموزش داده شود که وظیفه آمر بهمعروف و ناهی از منکر، تذکر است نه برخورد با فرد خاطی.

وی با بیان اینکه قانونگذار، برخورد را بهعهده دیگری گذاشته است، افزود: امربه معروف و نهی از منکر، نباید به قانونشکنی بیانجامد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، با اشاره به ابلاغ قانون جدید حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، اضافه کرد: قانونگذار در این قانون جدید 12 وظیفه را به ستاد امر به معروف و در حقیقت آمران به معروف و ناهیان از منکر واگذار کرده است.

حجتالاسلام زرگر با بیان اینکه نباید فراتر از قانون عمل شود، یادآور شد: در این قانون جدید، قانونگذار رسالت اجرای امربه معروف و نهی از منکر را بر عهده مردم گذارده است.

وی از مردم استان سمنان به عنوان مردمی متدین و ولایی یاد کرد و گفت: براساس آخرین پژوهشهای انجام شده در سطح ملی که توسط دانشگاه امام صادق(ع) تهران انجام شده، دو استان یزد و سمنان دارای کمترین منکر در زمینه بلای خانمانسوز اعتیاد هستند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، متدین بودن مردم این استان را عاملی مهم در عدم وجود منکر اعتیاد در این استان ارزیابی و تصریح کرد: علاوه بر این وجود روحانیت معظم، فعال و مردمی در تحقق این مهم نقش اساسی و محوری داشته است.

منبع:تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار