مراسم معارفه وزیر بهداشت برگزار شد

آئین تکریم و معارفه وزیر بهداشت با حضور مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۷۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰ - 27August 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، آئین تکریم و معارفه وزیر بهداشت صبح امروز سه‌شنبه با حضور مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور برگزار شد.

مراسم معارفه وزیر بهداشت برگزار شد

در این مراسم، از زحمات بهرام عین‌اللهی تقدیر و محمدرضا ظفرقندی به عنوان وزیر بهداشت معارفه شد.وزرای بهداشت سابق از جمله سعید نمکی، محمد فرهادی و حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در این آئین حضور داشتند.

محمدرضا ظفرقندی به عنوان شانزدهمین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران، صبح شنبه سوم شهریورماه با استقبال معاونان و مدیران وزارت بهداشت، وارد این وزارتخانه شده بود.

محمدرضا ظفرقندی زاده ۱۳۳۷ در تهران، پزشک و سیاستمدار است. وی از ۳ اسفند ۱۳۹۷ تا ۱۰ مهر ۱۴۰۰ در اوج همه‌گیری کووید ۱۹ رئیس سازمان نظام پزشکی ایران بود.ظفرقندی فوق تخصص جراحی عروق و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

وی در حال حاضر دبیر کلی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران را بر عهده دارد.ظفرقندی در شهر تهران متولد و بزرگ شده محله سرچشمه است. دوران ابتدایی تا دبیرستان را در مدرسه علوی به آموختن پرداخت و در سال تحصیلی ۱۳۵۴-۱۳۵۵ فارغ‌التحصیل شد. پس از آن به دبیرستان مفید رفت تا به امر معلمی بپردازد.

وی همزمان با معلمی در سال ۱۳۵۵ در رشته پزشکی دانشگاه تهران قبول و ادامه تحصیل داد.وی برای کمک به مصدومان جنگ به عنوان جراح داوطلب به جبهه جنگ ایران و عراق اعزام شد.

پس از بازگشت از جنگ و اتمام دوره دستیاری جراحی در دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال ۱۳۶۸ به درجه استادیاری نائل و سپس در سال ۱۳۷۰ دوره فلوشیپ جراحی عروق و تروما را در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز کرد، رشته‌ای که ثمره آن راه‌اندازی بخش جراحی عروق در سال ۱۳۷۴ در دانشگاه علوم پزشکی تهران شد.

انتهای پیام/381

نظر شما
پربیننده ها