وزیر آموزش و پرورش:

نواختن زنگ نماز با حضور ائمه جمعه/ سامانه نماد اول مهر آماده بهره‌برداری باشد

کاظمی گفت: سامانه نماد باید روز اول مهر آماده بهره برداری شود و زنگ نماز نیز در تمام مناطق کشور با حضور ائمه جمعه در نماز ظهر روز بازگشایی زده شود و طراحی این زنگ برعهده معاونت پرورشی و فرهنگی باشد.
کد خبر: ۶۸۷۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹ - 27August 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، «علیرضا کاظمی» وزیر آموزش و پرورش صبح امروز (سه‌شنبه) در جلسه پروژه مهر که به‌ صورت ویدئو کنفرانسی با ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها برگزار شد، اظهار داشت: ضرورت دارد که جلسات بررسی و پیگیری پیشرفت کار در پروژه مهر بطور منظم برگزار شود تا استانی که در مسیر فعالیت‌ها و پیشرفت تغییری نداشته، مشخص شود و مدیرکل آن توضیح دهد که چرا اتفاقی نیفتاده و پیشرفتی در پروژه نداشتند.

نواختن زنگ نماز با حضور ائمه جمعه/ سامانه نماد اول مهر آماده بهره‌برداری باشد

کاظمی با بیان اینکه در پروژه مهر فعالیت‌های سختی داریم، گفت: با تلاش همکاران آموزش و پرورش در هفته های آینده از این مرحله با سربلندی و سرافرازی عبور خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری جلسه‌ با استانداران سراسر کشور، خاطرنشان کرد: انتخاب آقای مومنی به عنوان وزیر کشور برای ما فرصت به شمار می‌رود به دلیل اینکه شخصیتی فرهنگی است یعنی نگاه فرهنگی دارد و هرجا هم خدمت کرده با رویکرد فرهنگی کار را پیش برده است.

وی ادامه داد: زمانی که جلسه با استانداران را با آقای مومنی مطرح کردم، پذیرفتند و بعد از جلسه صبح رئیس جمهور با استانداران، در نوبت بعد از ظهر با استانداران در رابطه با بازگشایی مدارس صحبت کردم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید کمبود نیروی انسانی در این وزارتخانه گفت: کمبود نیروی انسانی داریم کما اینکه در طول ۴۰ سال گذشته داشتیم، اما بحران نیست.

کاظمی با تاکید بر اینکه چالش‌هایی در پروژه‌های عمرانی در مدارس از جمله آب، برق و گاز و انشعاب وجود دارد، گفت: برای برطرف کردن این مسائل که برخی۹۰ درصد پیش رفته‌اند، نیاز است که با کمی نقدینگی تلاش بیشتری صورت بگیرد تا این پروژه ها به اتمام برسند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: استان‌ها مکلف هستند که پیش از ۲۵ شهریور پروژه‌های خود را افتتاح کنند و اگر در این مسیر مسئله‌ای دارند با کمک استانداران حل کنند.

کاظمی در ادامه با اشاره به موضوع آسیب‌های اجتماعی، اظهار داشت: سرباز نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم تا پای جان برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌جنگیم و قدم برمی‌داریم.

وی تاکید کرد: در بین استانداران فضای خوبی ایجاد شد و همگی مطرح کردند که پای کار آموزش و پرورش هستند و حالا ما باید در استان‌ها تحرک لازم را داشته باشیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار