سفرهای استانی دولت؛ گامی برای تحقق عدالت

حضور میدانی رئیس جمهور به عنوان عالی‌ترین مقام دستگاه اجرایی کشور در مناطق محروم کشور و پیگیری مشکلات مردم امید را در دل جامعه تزریق می‌کند.
کد خبر: ۶۸۷۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۳ - 28August 2024

گروه سیاسی دفاع‌پرس؛ سمانه حسن‌خانی- یکی از الزامات حکمرانی توجه به همه اقشار جامعه است با توجه به گستردگی و تنوع اقلیمی و اجتماعی کشورمان ضرورت توجه به همه اقشار جامعه بیشتر نمود پیدا می‌کند.

سفرهای استانی دولت؛ گامی برای تحقق عدالت

رئیس جمهور به عنوان عالی‌ترین مقام دستگاه اجرایی کشور در سفر‌های استانی می‌تواند بدون واسطه با حضور در میان اقشار مختلف جامعه در جریان مشکلات مردم قرار بگیرد.

مخصوصا حضور میدانی در مناطق محروم کشور گامی برای تحقق عدالت محوری است که متاسفانه در دهه نود کمرنگ و در نهایت به شکاف ظبقاتی کنونی منجر شد. با توجه به تازگی آغاز به کار دولت چهاردم که شعارش را وفاق ملی و کارویژه‌اش را رسیدگی به مناطق محروم اعلام کرده است، امید می‌رود در این دولت نیز همچون دولت گذشته این موضوع مهم بیشتر مورد توجه قرار گیرد و هیات دولت تصمیم‌های اساسی و کاربردی برای این مناطق بگیرند، چون رهبر معظم انقلاب اسلامی هم بار‌ها بر آن تاکید کردند و فرموده‌اند با عدالت فاصله داریم و نباید چنین چیزی در کشور باشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی هم روز گذشته در دیدار اعضای دولت چهاردهم در توصیه‌های کلیدی مسئولان کابینه را به حضور در بین مردم سفارش کردند و گفتند: «به این حرف‌ها که اگر سفر استانی کردید بگویند پوپولیسم و عوام‌گرایی است، توجه نکنید چراکه اطلاع از متن زندگی مردم با کارتابل و گزارش‌های کتبی امکان‌پذیر نیست، حتی اگر گزارش‌های خوبی باشد؛ بنابراین سفر استانی و حضور در بین مردم ازجمله روستا‌ها و تصمیم‌گیری براساس مشاهدات و شنیده‌ها را دنبال کنید.»

ایشان همچنین بر این موضوع هم تاکید دارند که از منش‌های اشرافی‌گری و از موضع بالا به مردم نگاه کردن باید دوری شود و بازگشت دولت به آغوش مردم و مردمی بودن دولت سرمایه اجتماعی نظام را افزایش می‌دهد. بنابراین در پاستور نشستن و از دور شاهد مشکلات مردم بودن، دردی را دعوا نخواهد کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار