به همت مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس صورت می‌گیرد؛

برگزاری همزمان همایش‌های «یاد‌ها و نام ۶» و «قهرمانان خط‌شکن ۳» در مهرماه

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس از برگزاری همزمان همایش «یاد‌ها و نام ۶» و «قهرمانان خط‌شکن ۳» در مهرماه خبر داد.
کد خبر: ۶۸۷۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸ - 27August 2024

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، در جلسه صبح امروز به ریاست سردار سرتیپ پاسدار رمضان شریف، مشاور فرمانده کل سپاه و مسئول مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس و با حضور مدیران و دست‌اندرکاران مرکز پیرامون برنامه‌های هفته دفاع مقدس تبادل‌نظر شد.

برگزاری همزمان همایش‌های «یاد‌ها و نام ۶» و «قهرمانان خط‌شکن ۳» در مهرماه

بنابراین گزارش، در این جلسه در خصوص ادغام دو برنامه «یاد‌ها و نام ۶» و «قهرمانان خط‌شکن ۳» و برگزاری همزمان آنها در مهرماه سال جاری تصمیم‌گیری شد.

زمان، مکان، نحوه دعوت و میزبانی از مدعوین، دعوت از رسانه‌ها از موضوعاتی بود که در این جلسه مورد نقد و بررسی قرار گرفتند.

یادآور می‌شویم «یاد‌ها و نام‌ها» عنوان مراسمی است که تاکنون پنج دوره آن را مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با هدف تجلیل از فرماندهان و مدیران ارشد دوران دفاع مقدس که اهتمام به بیان تاریخ شفاهی داشته‌اند و همچنین ایجاد انگیزه در فرماندهان و مدیران ارشد جنگ برای بیان تاریخ شفاهی در هفته دفاع مقدس، با حضور فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، نویسندگان، پژوهشگران و مجریان تاریخ شفاهی برگزار می‌شود.

 امسال نیز با توجه به تغییر مدیریت در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس و عهده‌دار شدن مسئولیت توسط سردار شریف ششمین مراسم «یاد‌ها و نام‌ها» برگزار می‌شود.

همچنین با توجه به این‌که مقرر شده بود سومین همایش قهرمانان خط‌شکن در سوم خردادماه همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شود و از فرماندهان گردان‌های لشکر‌های سراسر کشور تجلیل به عمل آید، وقوع حادثه بالگرد و شهادت شهدای خدمت منجر به تعویق برنامه به زمان دیگری شد که و در این جلسه مقرر گردید دو برنامه «یاد‌ها و نام ۶» و «قهرمانان خط‌شکن ۳» به‌طور همزمان در مهرماه ۱۴۰۳ برگزار شود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار