نماینده ولی فقیه در مازندران:

یادواره‌های شهدا باید ترکیبی برگزار شود

آیت الله «محمدی لائینی» با بیان اینکه در شرایط جنگ ترکیبی باید یادواره‌ها هم ترکیبی باشد، گفت: یادواره‌هایی که تمام ابعاد را در برگیرند کامل و جامع خواهند بود.
کد خبر: ۶۸۷۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۳ - 27August 2024

یادواره‌های شهدا باید ترکیبی برگزار شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه با سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران و اعضای ستاد یادواره شهدای دودانگه ساری با بیان اینکه در شرایط جنگ ترکیبی باید یادواره‌ها هم ترکیبی باشد، اظهار داشت: یادواره‌ها وقتی کامل و جامع خواهند بود که تمام ابعاد حسی، عینی، فرهنگ سازی و تبلیغات مجازی، فرهنگی، اجتماعی سیاسی، عمرانی، اقتصادی و... را در بر گیرد.

وی افزود: به خصوص در بعد فرهنگ سازی در نسل آینده تداوم این گفتمان انقلاب و دفاع مقدس، شهادت، مقاومت و استکبار ستیزی نباید ضعیف شود و باید از گفتمان برآمده از فرهنگ غرب و تفکر لیبرالیستی، نئولیبرالیسم، سکولاریستی و اومانیستی دور باشد.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه ما گفتمان ذلت نمی‌پذیریم، ادامه داد: یادواره‌هایی که با گفتمان امام حسین (ع) و امام راحل مطابقت دارد گفتمان زنده است.

وی با بیان اینکه یادواره‌ها باید ترکیبی باشد و زیر این تیتر اقدامات موثری انجام شود، گفت: ارتقای رضایت‌مندی مردم حرف اول را می‌زند و این سرمایه اجتماعی نباید خسارت ببیند و در این راستا نیازمند جهاد تبیین هستیم.

این مسئول اضافه کرد: دشمنان تلاش می‌کنند با تبلیغات سوء بین واقعیت و آنچه که احساس می‌شود تضاد ایجاد کنند و مردم واقعیت‌های جامعه و موفقیت‌های جمهوری اسلامی را احساس نکنند.

وی با بیان اینکه کشور ما در بحث امنیت،  تولید علم، پیشرفت، اعتماد به نفس و شعار «ما می‌توانیم» ضرب المثل است، اما احساسش وجود ندارد، بیان کرد: دشمن با ترفند‌های روانشناختی خود در زمینه تبلیغات کاری کرده و بین احساس و واقعیت‌ها فاصله انداخته و وظیفه ما در قبال شهدا و کار برای شهدا سنگین است.

این مسئول با اشاره به خدمات رسانی انقلاب اسلامی در شهر‌ها و روستا‌ها اذعان داشت: برخی از نقاط محروم و کوهستانی مشکلات و نیاز‌های مشابه دارند و نیاز است یک جهاد سازندگی داشته باشیم که کار جهاد سازندگی قبلی را ترمیم کنند.

وی با بیان اینکه هزاران گروه جهادی با روحیه همان گروه جهاد سازندگی در مناطق محروم خدمت رسانی می‌کنند، گفت: تمام آسفالت مناطق کوهستانی از شرق تا غرب نیاز به روکش دارد و انتظار داریم مسئولان در این خصوص پیگیری و اقدام کنند.

محمدی لائینی با بیان اینکه باید سرمایه‌های فرهنگی، اخلاقی، ارزشی، دینی و ... مردم حفظ شود، یادواره‌های شهدا را پادزهری در مقابل ترویج بی‌حجابی‌ها و سگ گردانی و انواع ابتذال و بی‌بندوباری دانست.

در پایان این جلسه، احکام هیئت امنای یادمان شهدای گمنام دودانگه ساری توسط آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران به اعضا اهدا شد. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار