دبیر کمیته پژوهش، تدوین و چاپ کتاب دومین کنگره ملی شهدای سرافراز استان مازندران خبر داد؛

معرفی ۲۵۰ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس در مازندران به کنگره ملی شهدا/ ۲۰ عنوان کتاب در حوزه کودک تولید محتوا شد

«ولی‌پور» گفت: از میان ۶۰۰ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس در استان که طی ۱۰ سال اخیر روانه بازار نشر شد، تعداد ۲۵۰ عنوان کتاب برای قرار گرفتن در مسیر بازنشر به دبیرخانه دومین کنگره ملی شهدای استان مازندران معرفی شده است.
کد خبر: ۶۸۷۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۴ - 27August 2024

معرفی ۲۵۰ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس در مازندران به کنگره ملی شهدا/ ۲۰ عنوان کتاب در حوزه کودک تولید محتوا شدبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، «سید حسین ولی‌پور» دبیر کمیته پژوهش، تدوین و چاپ کتاب دومین کنگره ملی شهدای سرافراز استان مازندران امروز در جمع خبرنگاران ضمن گرامی‌داشت یاد و نام ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید دیار علویان با بیان اینکه مأموریت‌های این کمیته از ابتدای بهار سال ۱۴۰۲ ابلاغ شد، اظهار داشت: همچنین سلسله نشست‌های کاربردی برای تالیف کتاب ویژه دومین کنگره ملی شهدای این خطه از شمال کشور برگزار شد. 

وی با بیان اینکه سیزده برنامه به عنوان مأموریت‌های کمیته پژوهش، تدوین و چاپ کتاب دومین کنگره ملی شهدای سرافراز استان مازندران تدوین شد، افزود: از میان ۶۰۰ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس در استان که طی ۱۰ سال اخیر روانه بازار نشر شده‌اند تعداد ۲۵۰ عنوان کتاب برای قرار گرفتن در مسیر بازنشر به دبیرخانه این کنگره معرفی شده است.

دبیر کمیته پژوهش، تدوین و چاپ کتاب دومین کنگره ملی شهدای سرافراز مازندران با بیان اینکه ۱۰۰ عنوان کتاب در قطع رقعی با محور تاریخ شفاهی و ۱۵۰ عنوان کتاب در قطع پالتویی تحت عنوان شناسنامه شهدا با محوریت سرداران و امیران استان چاپ شده که تلاش داریم با بازنشر مجدد در اختیار علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی قرار داده شود، گفت: بخشی از این کتاب‌ها به نمونه خوانی مجدد نیاز داشت که انحام شده و برای چاپ مجدد آماده شده‌اند. 

شناسایی ۲۰۰ سوژه دفاع مقدس

ولی‌پور از برگزاری سلسله نشست‌های کارشناسی برای احصای سوژه‌های مرتبط با حوزه نشر در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران خبر داد و افزود: ۲۰۰ سوژه برای تألیف کتاب در این جلسات شناسایی و سوژه‌ها متناسب با ظرفیت شهرستان‌های مازندران برای اجرا به شهرستان‌ها معرفی شد.

وی با بیان اینکه ۵۰ عنوان کتاب جدید در حوزه دفاع مقدس ویژه دومین کنگره ملی شهدای سرافراز استان مازندران با لوگوی این کنگره چاپ شده، یادآور شد: ۳۰۰ عنوان کتاب تاکنون تالیف و یا بازنشر شده است. 

دبیر کمیته پژوهش، تدوین و چاپ کتاب دومین کنگره ملی شهدای سرافراز مازندران با بیان اینکه ۲۰ عنوان کتاب در حوزه کودک تولید محتوا شده و درحال رایزنی برای تصویرسازی و چاپ این کتاب‌ها قرار داریم، خاطرنشان شد: همچنین تلاش داریم پنج عنوان کتاب با موضوع ایثار و شهادت ذیل این کنگره به صورت ملی چاپ و روانه بازار نشر خواهد شد.

ولی پور گفت: کتاب زندگی سردار شهید «علیرضا بلباسی» فرمانده گردان امام محمد باقر (ع) با عنوان «برای هیرا» به قلم «میثم امیری»، کتاب «شام آخر» براساس یادداشت‌های «محمود محمدزاده سورکی» در ۴۸ ساعت که در عملیات کربلای یک حضور داشتند را نوشتند که به قلم «سید حمید مشتاق نیا» و کتاب زندگی سردار شهید «حسین بهرامی» با عنوان «دلم تو را خواست» به قلم «زینب بابکی» به زودی چاپ می‌شوند.

تولید کتاب «به رنگ طوسی» 

وی افزود: کتاب زندگی سردار شهید «محمدحسن طوسی قاسمی» با عنوان «به رنگ طوسی» به قلم «داریوش عابدی» و کتاب «یل» براساس زندگی شهید «ذبیح الله عالی» به قلم «ابراهیم باقری حمید آبادی» ذیل دومین کنگره ملی شهدای سرافراز استان مازندران چاپ خواهند شد.

دبیر کمیته پژوهش، تدوین و چاپ کتاب دومین کنگره ملی شهدای سرافراز مازندران با بیان اینکه ۲۰۰ عنوان سوژه برای تولید کتاب در حوزه دفاع مقدس بین شهرستان‌های مازندران از گلوگاه تا رامسر توزیع شد و جلسات تحقق این سوژه‌ها با محوریت نواحی سپاه برگزار شد، افزود: ۹۵ سوژه از بین ۲۰۰ سوژه اولیه نهایی شده و دستور تحقق سوژه‌ها برای اجرا با امضای فرمانده سپاه کربلا به فرمانده‌های نواحی سپاه شهرستان‌ها ابلاغ شد.

ولی‌پور با بیان اینکه کتاب‌های این ۹۵ محور تا پایان سال جاری روانه بازار نشر می‌شوند، یادآور شد: فرهنگنامه شهدای مازندران سوژه مشترک تمامی شهرستان‌های استان است که باید هر شهرستان مقالاتی از زندگینامه و سیره عملی و رفتاری ۵۰ شهید آن شهرستان با عنوان فرهنگنامه شهدا تهیه و تدوین کنند که در نهایت تمامی این تالیفات با عنوان فرهنگنامه شهدای مازندران چاپ می‌شود.

وی با بیان اینکه برای هر سازمان عضو کمیته پژوهش، تدوین و چاپ کتاب دومین کنگره ملی شهدای سرافراز استان مازندران مأموریت‌هایی معرفی شده، افزود: عمومی سازی بحث توجه به کتاب با برگزاری مسابقات کتابخوانی و برگزاری سیرمطالعاتی بین دانش آموزان و دانشجویان از جمله این ماموریت‌ها بوده است.

دبیر کمیته پژوهش، تدوین و چاپ کتاب دومین کنگره ملی شهدای سرافراز مازندران با بیان اینکه برای تولید کتاب صوتی از ظرفیت حوزه هنری مازندران درحال بهره گیری هستیم، گفت: تولید کتاب و کتاب صوتی کودک در حوزه دفاع مقدس به اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واگذار شده است.

برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب‌های دفاع مقدس

 ولی‌پور از برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب‌های دفاع مقدس در شهرستان‌ها با محوریت اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران خبر داد و افزود: مدیریت اسناد و کتابخانه ملی مازندران کار رونمایی از چهار عنوان کتاب و تجلیل از نویسندگان را عهده دار است.

وی از برگزاری نشست با مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران برای تامین کاغذ چاپ کتاب‌های این کنگره خبر داد و بیان کرد: همچنین از توانمندی طلاب خواهر و برادر استان برای نمونه خوانی کتاب‌های دفاع مقدس برای بازنشر بهره گرفته شد.

دبیر کمیته پژوهش، تدوین و چاپ کتاب دومین کنگره ملی شهدای سرافراز مازندران گفت: نویسندگانی که در استان مازندران طی ۱۰ سال در حوزه دفاع مقدس قلم زدند شناسایی شدند و در راستای دومین کنگره ملی شهدای سرافراز استان مازندران ۹۵ نفر از این نویسندگان معرفی و تجلیل می‌شوند.

ولی‌پور به نقش آفرینی لشکر ۲۵ کربلا در ۲۴ عملیات دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: تلاش داریم دو نمونه از کارنامه عملیاتی این لشکر خط شکن تالیف و چاپ شود.

تدوین کتاب شناسنامه لشکر ۲۵ کربلا

وی با بیان اینکه کتاب شناسنامه لشکر ۲۵ کربلا برای چاپ ذیل دومین کنگره ملی شهدای سرافراز استان مازندران درحال تدوین است، گفت: کمیته پژوهش، تدوین و چاپ کتاب دومین کنگره ملی شهدای سرافراز استان مازندران تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ ساعت خاطرات شفاهی رزمندگان دفاع مقدس اعزامی از مازندران را جمع آوری کرده است.

دبیر کمیته پژوهش، تدوین و چاپ کتاب دومین کنگره ملی شهدای سرافراز مازندران از تولید ویژه نامه در راستای دومین کنگره ملی شهدای سرافراز استان مازندران با عنوان «سرو سرخ» خبر داد و افزود: این نشریه در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران درحال تولید است.

ولی‌پور در پایان از رایزنی فرمانده سپاه کربلا برای چاپ ۳۰۰ عنوان کتاب ویژه این کنگره ملی با دانشگاه امام حسین (ع) خبر داد و بیان کرد: تاکنون ۱۰۰ عنوان کتاب از این تعداد به دانشگاه امام حسین (ع) معرفی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها