استاندار گیلان:

نقشه راه توسعه گیلان در حوزه‌های مختلف تهیه شده است

«عباسی» با اشاره به تاکید رییس جمهور در خصوص نقشه راه استان‌ها گفت: نقشه راه توسعه استان گیلان در حوزه برق، گاز، آب، ورزش، صنعت، کشاورزی، گردشگری، بنادر، ریلی، دریایی و هوایی تهیه شده است.
کد خبر: ۶۸۷۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۲ - 27August 2024

نقشه راه توسعه گیلان در حوزه‌های مختلف تهیه شده استبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، «اسدالله عباسی» استاندار گیلان امروز در دیدار با مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و معاونین سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به برنامه‌های رییس جمهور و اهمیت تهیه نقشه راه استان‌ها اظهار کرد: نقشه راه توسعه استان گیلان در حوزه برق، گاز، آب، ورزش، صنعت، کشاورزی، گردشگری، بنادر، ریلی، دریایی و هوایی تهیه شده و برنامه‌هایی نیز در راستای تحقق آن در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید بر موقعیت و نقش منطقه آزاد انزلی در تولید سهم ناخالصی ملی و صادرات محصولات غیر نفتی افزود: تکمیل راه‌آهن رشت-کاسپین و در ادامه رشت-آستارا در توسعه صادرات محصولات غیرنفتی بسیار تاثیرگذار است.

عباسی با تأکید بر لزوم توجه به بنادر دریایی گیلان طی سه سال گذشته بیان کرد: گیلان در بخش دریایی همواره جزو استان‌های برتر بوده است هر چند مشکلاتی در آستارا داشتیم که تمامی این مشکلات نسبتاً برطرف شده و در روز‌های آینده به طور کامل مرتفع خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه دولت چهاردهم به‌مانند دولت سیزدهم همه تلاش خود را برای توسعه مناطق آزاد به ویژه منطقه آزاد انزلی انجام خواهد داد، گفت: تحقق این امر منجر به ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی پایدار در منطقه می‌شود، زیرا منطقه آزاد انزلی در کاهش فقر، افزایش درآمد و رشد اقتصادی نقش مهمی دارد.

عباسی با اشاره به ویژگی‌های منحصر به‌فرد این استان در حوزه‌های ریلی، دریایی و هوایی مناطق آزاد بیان کرد: در بخش مربوط به ترانزیت کالا و توسعه زیر ساخت‌های ریلی، دریایی، هوایی و منطقه آزاد انزلی اقدامات سازنده‌ای انجام شده است.

وی با اشاره به نقش تولید محصولات صادرات‌محور در گیلان افزود: وجود تقاضا برای کالا‌های تولید شده در گیلان ضروری است و لازمه تحقق این مهم توجه به تولید محصولات صادرات‌محور توسط منطقه آزاد انزلی است.

استاندار گیلان با اشاره به سفر هفته آینده وزیر جهاد کشاورزی به این استان افزود: افتتاح یک کشتارگاه مرغ در استان و بهره‌برداری از واحدی دیگر جزو برنامه است که می‌تواند ظرفیت تولید مرغ استان را به یک هزار تن افزایش دهد.

عباسی تمام اهتمام دولت چهاردهم را توجه به شایسته‌سالاری دانست و گفت: تلاش دولت چهاردهم در راستای استفاده از همه ظرفیت‌ها و شایسته‌سالاری است و امروز مقام معظم رهبری نیز در دیدار با اعضای هیئت دولت به این مسئله توجه و تاکید ویژه داشتند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها