سالن سینمای کانون شهرستان تالش به بهره‌برداری رسید

طی آیینی به‌مناسبت هفته دولت سال ۱۴۰۳، سالن سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان تالش به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۶۸۷۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۸ - 27August 2024

سالن سینمای کانون شهرستان تالش به بهره‌برداری رسیدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، «یاسر اسلام‌دوست» نماینده مردم شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی امروز در آیین افتتاح سالن سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان اظهار داشت: افتتاح پروژه این‌چنینی برای پرورش فکر و اندیشه آینده‌سازان ایران اسلامی در کنار سایر طرح‌های عمرانی مایه خرسندی است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه هم‌زمان به پرورش فکر و جسم کودکان و نوجوانان افزود: توسعه فضا‌های فرهنگی، زمینه‌های مناسبی را برای گرایش فرزندان به فرهنگ و هنر و همچنین رشد و تعالی جسم و روح آنها فراهم می‌کند.

اسلام‌دوست با اشاره به منابع تخصیص‌یافته برای راه‌اندازی سالن سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: ۱۰ میلیارد ریال دیگر برای تجهیز کانون تالش اختصاص خواهد یافت.

*کانون تالش قابلیت تبدیل شدن به قطب فرهنگی و هنری را دارد

مدیر‌کل کانون پرورش و فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان نیز در این مراسم، ضمن گرامیداشت هفته دولت به تشریح روند آماده‌سازی سالن سینمای کانون شهرستان تالش پرداخت و اظهار کرد: اجرای این طرح از سال ۱۳۸۸ آغاز شد و با اختصاص بودجه قریب به ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.  

سیدجلیل میرعظیمی با بیان اینکه این طرح با مساحت ۲۵۰ متر مربع، ۱۱۴ صندلی و امکانات مناسب دیداری و شنیداری بستری برای برگزاری ویژه‌برنامه‌ها و اجرای فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری استانی و شهرستانی به شمار می‌رود، افزود: مناسب‌سازی این فضای فرهنگی برای افراد با نیاز‌های ویژه نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی سالن سینمای کانون تالش بستری برای تبدیل این کانون به قطب فرهنگی هنری است گفت: گشایش این سالن در ذهن و خاطره همگان به‌ویژه آینده سازان ایران اسلامی به یادگار خواهد ماند.

*طرح‌های فرهنگی لازمه انسان‌سازی و آینده‌سازی 

حجّت‌الاسلام مجتبی نورزاد امام جمعه شهرستان تالش نیز در این آیین با بیان اینکه طرح‌های فرهنگی نقش به‌سزایی در انسان‌سازی و آینده‌سازی دارند گفت: فرزندانِ امروز با بهره‌گیری از این فرصت‌ها می‌توانند مسئولیت‌های آینده را بپذیرند و تاثیر‌گذار باشند.

وی با بیان اینکه طرح‌های این‌چنینی موجبات افزایش اعتبار شهرستان را فراهم می‌کند افزود: در حوزه‌های فرهنگی با تلاش مضاعف و اختصاص منابع مالی مناسب باید برای انجام کار‌های بزرگ زیربنایی تلاش شود.  

ایرج موذن فرماندار شهرستان تالش نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت از رسالت‌های مسئولان برای پاسخگویی به مردم سخن گفت و ادامه داد: شکوفایی کانون مایه خوشحالی مردمان تالش است و تلاش می‌کنیم در حد توان برای بالندگی فرزندان‌مان گام برداریم.

انتهای پیام/

  

 

نظر شما
پربیننده ها