حماس:

اسرائیل منطقه را به سمت جنگ مذهبی می‌برد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شامگاه امروز سه‌شنبه تأکید کرد که رژیم صهیونسیتی درباره مسجدالاقصی با آتش بازی می‌کند و منطقه را وارد جنگ مذهبی می‌کند.
کد خبر: ۶۸۷۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱ - 27August 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شامگاه امروز سه شنبه با انتشار بیانی‌های تاکید کرد که تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی برای تأمین مالی یورش صهیونیست به مسجد الاقصی، یک تنش خطرناک و بازی با آتش است.

اسرائیل منطقه را به سمت جنگ مذهبی می‌برد

حماس با بیان اینکه این بازی، منطقه را به یک جنگ مذهبی خواهد کشید، اسرائیل و حامیان آن را مسئول این جنایت دانست و از ملت‌های عربی و اسلامی خواستار حمایت و دفاع از مسجد الاقصی شد.

مقاومت اسلامی فلسطین در این بیانیه تاکید کرد تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی و اظهار نظر یکی از وزرای افراطی آن (ایتمار بن گویر) مبنی بر ایجاد یک کنیسه یهودی در این مسجد که با تامین مالی صهیونیست‌ها صورت خواهد گرفت، در راستای اجرای طرح‌های خبیثانه این رژیم برای یهودی‌سازی این مسجد است.

نقشه شوم صهیونیست‌ها برای مسجدالاقصی

«عام الون» رئیس سابق شاباک اظهار داشت: «ایتامار بن گویر»، وزیر افراطی کابینه نتانیاهو به تروریسم یهودی پوشش می‌دهد و هدف او از یورش به مسجد الاقصی، آتش‌افروزی در خاورمیانه است. این سخنان الون پس از اظهارات بن‌گویر مبنی بر قصد وی برای ساخت یک کنیسه در مسجد الاقصی، «بر اساس حقوق برابر بین یهودیان و مسلمانان» مطرح شد در حالی که دفتر نتانیاهو به سرعت اعلام کرد: «هیچ تغییری در وضعیت موجود روی نخواهد داد».

 «موشه آریل»، وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی در واکنش به این سخنان بن‌گویر گفت: «نابخردی وی می‌تواند منجر به جنگ و خونریزی شود.» در مقابل، حامیان بن گویر به آریل حمله کرده و او را یک «متلمق چپگرا» توصیف کردند. بن‌گویر تاکنون چندین بار در راس صهیونیست‌های افراطی به مسجد الاقصی یورش برده است.

کابینه افراطی نتانیاهو با آتش بازی می‌کند

حماس با بیان اینکه این کابینه افراطی نتانیاهو با آتش بازی می‌کند، تصریح کرد: این کابینه برای پیامد‌های رفتار‌های خود در خصوص خدشه وارد کردن به قداست و هویت مسجد الاقص‌ها هیچ اهمیتی قائل نیست. این تنش خطرناک علیه قبله اول مسلمانان است که شاید باعث ایجاد جنگ مذهبی گسترده شود.

 جنبش مقاومت اسلامی فلسطین خاطرنشان کرد: تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای تغییر وضعیت مسجد الاقصی باعث نخواهد شد که حقایق تاریخی آن مبنی بر اینکه یک موقوفه اسلامی است تغییر پیدا کند. ما نیز به عنوان جنبش مقاومت به هیچ عنوان حاکمیت رژیم صهیونیستی بر این مسجد را نخواهیم پذیرفت.

حماس از سازمان همکاری اسلامی خواست که به مسئولیت خود برای مقابله با این جنایت و سیاست‌ها و طرح‌ها و نقض حریم مسجد الاقصی عمل کند.

این گروه مقاومت همچنین از همه ملت‌های عربی و اسلامی و آزادگان جهان خواست که در تمامی میادین و پایتخت‌های کشور‌های خود علیه جنایات رژیم صهیونیستی تظاهرات کنند.

حماس در پایان خاطرنشان کرد: جنایات اسرائیل و کشتار جمعی که در نوار غزه دست به آن زده است و حملات وحشیانه به کرانه باخته و اردوگاه‌های آن در قدس اشغالی باعث نخواهد شد که اراده ملت ما و شجاعت مقاومت در هم شکند. اسرائیل نخواهد توانست به اهداف خصمانه خود دست پیدا کند؛ زیرا ملت و مقاومت پیروز ما تمامی طرح‌های خبیثانه دشمن را در هم خواهد شکست.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار