پدر ۲ شهید دوران دفاع مقدس در گلزار شهدای آبادان آرام گرفت

پیکر حاج «ابوال پورمفرد» پدر شهیدان «کیخسرو و مهرداد پورمفرد» که در فیروزآباد استان فارس تشییع شده بود برای خاکسپاری به آبادان منتقل شد و در گلزار شهدای این شهر آرام گرفت.
کد خبر: ۶۸۷۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۵ - 28August 2024

پدر ۲ شهید دوران دفاع مقدس در گلزار شهدای آبادان آرام گرفتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خوزستان، پیکر حاج «ابوال پورمفرد» پدر شهیدان «کیخسرو و مهرداد پورمفرد» که روز دوشنبه در فیروزآباد استان فارس تشییع شده بود شامگاه دیروز (سه شنبه) برای خاکسپاری به آبادان منتقل شد و در گلزار شهدای این شهر آرام گرفت.

در این مراسم همرزمان این رزمنده دفاع مقدس، مردم شهید پرور آبادان، جانبازان، ایثارگران و آزادگان این شهر حضور داشتند.

مرحوم حاج «ابوال پورمفرد» در سن ۹۵ سالگی به دلیل کهولت سن و ایست قلبی در شهرستان فیروزآباد دعوت حق را لبیک گفت و با وصیت وی در آبادان تشییع و تدفین شد. 

وی مبدع و طراح صفحه کلاچ و افزایش سرعت تانک در زمان دفاع مقدس بود که سبب پیشبرد ماشین جنگ و تجهیزات در زمان فرماندهی صیاد شیرازی شد و به عنوان کارگر نمونه سال مورد تجلیل حضرت امام خمینی (ره) نیز قرار گرفت. 

شهید «کیخسرو پورمفرد» سال ۱۳۶۲ در منطقه عملیاتی شرهانی و شهید «مهرداد پورمفرد» نیز سال ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی کردستان به شهادت رسیدند.

سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان و سرهنگ پاسدار «صادق هجریان» مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آبادان نیز به همین مناسبت پیام تسلیتی صادر کردند و رحلت این رزمنده پیشکسوت را به خانواده و بازماندگان وی تتسلیت گفتند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار