مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران خبر داد؛

مستندسازی ۴ اثر اسنادی و تاریخ شفاهی دفاع مقدس آموزش و پرورش مازندران

سرهنگ سلامی از مستندسازی ۴ اثر اسنادی و تاریخ شفاهی دفاع مقدس آموزش و پرورش استان مازندران در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۶۸۷۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲ - 28August 2024

مستندسازی ۴ اثر اسنادی و تاریخ شفاهی دفاع مقدس آموزش و پرورش مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در آموزش و پرورش که در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، اظهار داشت: آموزش و پرورش استان با تقدیم دو هزار شهید دانش آموز و فرهنگی نقش بسیار برجسته‌ای در دفاع مقدس داشت.

وی افزود: فرهنگیان فرهیخته، متدین و انقلابی استان مازندران در ترویج روحیه مجاهدت و پرورش جوانان خداجو و مخلص تاثیر فراوانی داشتند.

این مسئول ادامه داد: این اتفاق که معلم و دانش آموز در کنار هم در یک سنگر با دشمن مبارزه کنند جزء اتفاقات بی‌نظیری بود که در دفاع مقدس اتفاق افتاد و گاهی با هم به شهادت می‌رسیدند.

وی اضافه کرد: امروز وجود چهار هزار مدرسه در استان پشتوانه عظیمی است برای زنده نگه داشتن و انتقال این حماسه عظیم به نسل امروز.

سرهنگ سلامی از مستندسازی چهار اثر اسنادی و تاریخ شفاهی دفاع مقدس آموزش و پرورش استان مازندران در سال جاری خبر داد و گفت: خاطرات فرهنگیان و دانش آموزان رزمنده در قالب‌های فیلم، کتاب، موشن گرافی و سایر آثار فرهنگی، ادبی و هنری می‌تواند جذاب‌ترین و اثرگذارترین آثار دفاع مقدس باشد.

وی با اشاره به اهمیت تدوین مداخل مربوط به آموزش و پرورش در دانشنامه استانی دفاع مقدس، گفت: در این راستا نیازمند همکاری و پیگیری هستیم.

این مسئول با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس افزود: آموزش و پرورش نسبت به تشکیل ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس اهتمام ویژه داشته باشد و در این راستا برنامه‌ریزی جامع و گسترده‌ای را در سطح آموزش و پرورش شهرستان‌ها تا مدارس انجام دهد.

سرهنگ سلامی بیان کرد: آموزش و پرورش مازندران سال گذشته در ثبت برنامه‌های دفاع مقدس رتبه اول را کسب کرده است.

این مسئول با اشاره به اینکه راهیان نور دانش آموزی یکی از بابرکت‌ترین برنامه‌ها به شمار می‌آید و باید تقویت شود، بر توانمندسازی اساتید درس آمادگی دفاع مقدس در مدارس و همچنین بهره‌برداری از آثار دفاع مقدس در مدارس در موضوعاتی نظیر مسابقات کتابخوانی، تولید کتاب‌های صوتی و مکتوب و کتاب‌های اجلاسیه شهدا تأکید کرد.

سرهنگ سلامی با اشاره به بازدید اقشار مختلف مردم از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران، بر حضور راویان فرهنگی دفاع مقدس در این بازدید‌ها تأکید کرد و گفت: حضور ۳۰ هزار دانش آموز را در سال جاری هدفگذاری کردیم.

وی با اشاره به حماسه آفرینی‌های دانش آموزان و فرهنگیان در دفاع مقدس تأکید کرد: کتاب دانش آموزان شهید با همکاری خانواده‌های آنها و همچنین کتاب رزمندگان فرهنگی با مشارکت خود آنها تدوین شود.

به گفته سرهنگ سلامی دو سری مصاحبه تاریخ شفایی در حوزه آموزش و پرورش آماده است و برای تدوین و تولید این اثر نیازمند همکاری ظرفیت‌های مختلف از جمله خیرین هستیم.

این مسئول با اشاره به برپایی هشت جشنواره سالانه دفاع مقدسی، به نقش ویژه آموزش و پرورش در این جشنواره‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: سال گذشته با حضور دانش آموزان سراسر استان در جشنواره «افتخار من» شاهد افزایش ۲۰ درصدی آثار بودیم.

سرهنگ سلامی با بیان اینکه تاکنون ۲۹ هزار فرهنگی دو واحد درس معارف دفاع مقدس را آموزش دیده‌اند، اذعان داشت: آموزش ۳۰ درصدی سالانه فرهنگیان هدفگذاری شده است.

وی از برگزاری مراسم تجلیل و تکریم رزمندگان و پیشکسوتان جهاد و مقاومت در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: آموزش و پرورش نیز نسبت به برگزاری همایش تجلیل اقدام کند.

سرهنگ سلامی با اشاره به بازدید اقشار مختلف مردم از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران بیان کرد: حضور راویان فرهنگی در این مجموعه یکی از اولویت‌ها به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار