رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات گیلان خبر داد؛

بیش از ۱۱۲ هزار نفر توسط مواکب اربعین گیلان اسکان داده شدند

«دوهندو» با بیان اینکه مواکب اربعین گیلان خدمات‌دهی به زائران را از سوم صفرماه آغاز و تا به امروز مشغول فعالیت هستند گفت: طی این مدت، بیش از ۱۱۲ هزار و ۶۵ نفر توسط موکب‌های گیلان اسکان داده شدند.
کد خبر: ۶۸۷۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷ - 28August 2024

بیش از ۱۱۲ هزار نفر توسط مواکب اربعین گیلان اسکان داده شدندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، «مجید دوهندو» رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات گیلان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به خدمات‌دهی ۳۵ موکب گیلانی به زائران اربعین حسینی در ایران و عراق اظهار داشت: از این تعداد موکب‌هایی که سازماندهی شدند، یک موکب در لوشان، ۴ موکب در مرز خسروی، یک موکب در مرز مهران، ۴ موکب در نجف اشرف، ۴ موکب در طریق الکربلا و ۲۱ موکب نیز در کربلا مستقر بودند.

وی با بیان اینکه مواکب اربعین استان گیلان خدمات‌دهی به زائران امام حسین (ع) را از سوم صفرماه آغاز و تا به امروز مشغول فعالیت هستند گفت: طی این مدت، بیش از ۱۱۲ هزار و ۶۵ نفر توسط موکب‌های گیلان اسکان داده شدند.

به گفته دوهندو طی این مدت مواکب اربعین گیلان بیش از ۲۹۴ هزار و ۱۹۰‌پرس وعده شام و بیش از ۳۷۸ هزار و ۶۵۰ پرس وعده ناهار و بیش از ۱۷۶ هزار و ۶۹۰ پرس صبحانه بین زائران اباعبدالله الحسین (ع) توزیع کردند که در پذیرایی از زائران، ۴۲ درصد رشد نسبت به سال گذشته داشتیم.

وی با اشاره به استقرار موکب خدمات درمانی ۳۱۳ یار حضرت مهدی (عج) در کربلا خاطرنشان کرد: ۲۶ پزشک، ۸۴ پرستار، ۱۲ نفر تکنسین دارو و ۲۶ نفر امدادگر به زائران در این موکب خدمات ارائه می‌دادند و بیش از ۱۲ هزار نفر نیز درمان شدند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات گیلان ضمن قدردانی از زحمات مدیران اجرایی و خادمان مواکب که در گرمای طاقت‌فرسا به عشق اباعبدالله الحسین (ع)، صبورانه به زائران خدمت‌رسانی کردند افزود: امسال بانوان مدیریت ۲ موکب گیلانی را عهده‌دار بودند و زحمات بسیاری کشیدند که جای تقدیر دارد.

دوهندو با بیان اینکه در اکثر موکب‌ها، خدمات خیاطی، کفاشی، درمانی و ... ارائه می‌شد تصریح کرد: بیشتر مخارج و هزینه‌های موکب‌ها توسط مردم، خیران و با نذورات مردمی در طول سال تأمین می‌شود و دولت در این‌جا فقط نقش تسهیل‌گری دارد.

وی در پایان ضمن تقدیر از مردم شهیدپرور و انقلابی گیلان، مسئولین و اصحاب رسانه که در انعکاس جلوه‌های راهپیمایی اربعین خوش درخشیدند اظهار کرد: مواکب اربعین ظرفیت بزرگی هستند که نه‌تن‌ها در ایام اربعین بلکه در حوادث مختلف از جمله سیل، زلزله و ... نیز با تمام توان و بی‌چشمداشت برای رفع مشکلات و خدمت به مردم در صحنه حاضر می‌شوند و لذا باید به این ظرفیت توجه شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها