رئیس شورای اروپا:

سران اروپا بر حق موجودیت اسرائیل توافق دارند

شارل میشل مدعی شد که اتحادیه اروپا بر ضرورت برقراری آتش‌بس در غزه و آزادی اسرای صهیونیست تاکید دارد.
کد خبر: ۶۸۷۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۰ - 28August 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «شارل میشل» رئیس شورای اروپا امروز (چهارشنبه) خواستار برقراری آتش‌بس در نوار غزه و آزادی اسرای صهیونیست شد. میشل در گفتگو با خبرنگار شبکه «الجزیره» اظهار داشت: «سران اتحادیه اروپا بر ضرورت برقراری آتش‌بس در نوار غزه و آزادی همه گروگان‌های اسرائیلی تاکید دارند».

سران اروپا بر حق موجودیت اسرائیل توافق دارند

وی بدون درنظر گرفتن ۷۵ سال اشغالگری صهیونیست‌ها در سرزمین فلسطین، گفت: «سران اتحادیه [اروپا]همچنین بر حق موجودیت اسرائیل و حمایت از راهکار دو دولتی توافق دارند».

رئیس شورای اروپا با چشم‌پوشی از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم نوار غزه در حدود یازده ماه اخیر و تجاوز‌های مکرر آن به کشور‌های منطقه، گفت: «ما از همه طرف‌های منطقه می‌خواهیم که خویشتن‌داری کنند تا وارد چرخه خشونت نشوند».

میشل همچنین مدعی شد: «ما نه تنها می‌خواهیم اسرائیل را مجبور به احترام گذاشتن به قوانین بین‌المللی کنیم، بلکه می‌خواهیم مکانیسم‌های تنبیهی را نیز فعال کنیم».

وی در ادامه خبر داد: «من با امیر قطر در مورد وضعیت خاورمیانه و جنگ روسیه علیه اوکراین صحبت کردم و از همکاری دوجانبه قدردانی می‌کنم».

الجزیره به نقل از این مقام ارشد اروپایی گزارش داد: «من از تلاش‌های قطر برای جلوگیری از تشدید بیشتر در منطقه و نقش رهبری آن در جستجوی راه حل مسالمت‌آمیز برای بحران تمجید می‌کنم».

میشل ضمن اشاره به گفتگو با امیر قطر درباره اولین نشست سران اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس، افزود: «این نشست فرصتی برای ارتقای مشارکت و گفت‌وگوی ما به سطح راهبردی خواهد بود».

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار