عراقچی خطاب به همتای ژاپنی:

ترسی از افزایش تنش در منطقه نداریم

وزیر امور خارجه ایران امروز در تماس تلفنی همتای ژاپنی گفت: همان‌گونه که بار‌ها گفته‌ایم ما از افزایش تنش در منطقه ترسی نداریم، اما ایران بر خلاف رژیم صهیونیستی، خواهان گسترش تنش و درگیری در منطقه نیست.
کد خبر: ۶۸۷۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۸ - 28August 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، خانم «یوکو کامیاکاوا» وزیر امور خارجه ژاپن امروز (چهارشنبه) هفتم شهریور در تماس تلفنی با سیدعباس عراقچی، انتخاب وی به عنوان وزیر امور خارجه را تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

ترسی از افزایش تنش در منطقه نداریم

خانم کامیکاوا در این گفتگو با یادآوری کمک‌های دلگرم کننده جمهوری اسلامی ایران در حادثه زلزلۀ بزرگ شرق ژاپن به مردم آسیب دیده و تلاش‌های عراقچی به عنوان سفیر وقت جمهوری اسلامی ایران در توکیو در آن ایام برای کمک به زلزله‌زدگان، از وی تمجید و قدردانی کرد.

وزیر خارجه ژاپن با اشاره به تمایل کشورش برای توسعه روابط دوجانبه ایران و ژاپن و همچنین استمرار همکاری‌های منطقه‌ای با جمهوری اسلامی ایران، نسبت به گسترش بیش از پیش همکاری‌ها و مشورت‌ها در دوره جدید ابراز امیدواری کرد.

خانم کامیکاوا همچنین نسبت به وضعیت خطرناک منطقه پس از هدف قرار گرفتن رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران ابراز نگرانی کرده و بر لزوم آرام کردن اوضاع تأکید کرد و خواستار خویشتنداری طرف‌های درگیر شد.

وزیر امور خارجه ایران نیز با تشکر از تماس و تبریک همتای ژاپنی، ضمن اشاره به اولین مصاحبه خود به عنوان وزیر امور خارجه با خبرگزاری ژاپنی کیودو اظهار داشت که سیاست جدید ایران گسترش روابط با همۀ دنیا به ویژه شرق آسیا است.

عراقچی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و مسائل جاری در فلسطین به عنوان یکی از چالش‌های مهم در سطح بین‌المللی تاکید کرد: اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی از جمله ترور شهید هنیه در تهران و رویکرد شخص نتانیاهو برای گسترش جنگ، عامل اصلی تشدید تنش در منطقه است.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: همان‌گونه که بار‌ها گفته‌ایم ما از افزایش تنش در منطقه ترسی نداریم، اما جمهوری اسلامی ایران بر خلاف رژیم صهیونیستی، خواهان گسترش تنش و درگیری در منطقه نیست. در این تماس طرفین بر استمرار گفتگو‌ها و تبادل نظر برای توسعه روابط دوجانبه و همچنین همکاری‌های منطقه‌ای تاکید کردند.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها