تاکید نخست وزیر انگلیس بر آتش‌بس در غزه

نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه در سخنانی بر آتش‌بس فوری در باریکه غزه تاکید کرد.
کد خبر: ۶۸۷۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۱ - 28August 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «کِر استارمر» نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه در سخنانی بر ضرورت آتش‌بس فوری در باریکه غزه تاکید کرد.

تاکید نخست وزیر انگلیس بر آتش‌بس در غزه

استارمر اضافه کرد: «خواستار آتش‌بس در غزه و ورود کمک‌ها به این باریکه هستیم». 

نخست وزیر انگلیس افزود: «آتش‌بس در غزه و آزادی گروگان‌ها و رساندن کمک‌ها به غزه بدون مانع ضروری است». همچنین سازمان عفو بین‌الملل روز چهارشنبه از «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواست تا کشور‌های اتحادیه اروپا از ارسال تسلیحات به اسرائیل خودداری کنند.

سازمان عفو بین‌الملل در این نامه خواستار عدم سرمایه گذاری در اراضی اشغال شده فلسطینیان شده است. از سوی دیگر سخنگوی سازمان ملل استفان دوجاریک روز گذشته (سه شنبه) در یک کنفرانس خبری تصریح کرد که اقدامات رژیم صهیونیستی در صدور دستور تخلیه و ازدحام جمعیت موجب شده که امدادرسانی در جنوب غزه با مشکل مواجه شود.

وی در این خصوص گفت «به واسطه از دست رفتن انبار‌ها و دیگر اماکن بشردوستانه به واسطه دستور تخلیه، به دلیل ازدحام شدید و جابجایی مداوم، حرکت در جنوب غزه دشوار است». دوجاریک در ادامه بر دشواری دسترسی به شمال غزه تاکید کرد و گفت «دسترسی شرکای امدادرسان ما به شمال غزه به خصوص چالش‌برانگیز است، زیرا نیاز به هماهنگی با مقام‌های اسرائیلی و عبور از یک ایست بازرسی داخلی دارد».

دوجاریک تصریح کرد که تلاش برای رساندن سوخت به بیمارستان‌های منطقه به طور مکرر با مانع مشل شده است و اسرائیل در هفته گذشته پنج بار دسترسی به بیمارستان‌ها را ممنوع کرد و موجب شده که بیمارستان‌های غزه برای بیش از ۱۰ روز است که با مشکل سوخت مواجه هستند.

از طرف دیگر، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه (OCHA) در خصوص قراگیری غیرنظامیان در معرض حملات مرگبار رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرده است.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در سیصد و بیست و هفتمین روز جنگ، مرتکب چهار جنایت جدید شد که طی آن ۵۸ نفر شهید و ۱۳۱ نفر مجروح شدند. هنوز شمار زیادی از قربانیان فلسطینی در زیر آوارند و امکان بیرون کشیدن آنها یا امدادرسانی وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، به این ترتیب شمار شهدای غزه از اول اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون به ۴۰ هزار و ۵۳۴ نفر و شمار مجروحان به ۹۳ هزار و ۷۷۸ نفر رسید.

ارتش رژیم صهیونیستی که از بامداد امروز بزرگ‌ترین عملیات هجوم علیه شمال کرانه باختری از سال ۲۰۰۲ تاکنون را آغاز کرده، در تلاش است، سناریوی جنایاتش در نوار غزه را در این منطقه از فلسطین تکرار کند.  ارتش اسرائیل که ساعتهاست بیمارستان دولتی «شهید خلیل سلیمان» در شهر جنین را محاصره کرده، تهدید کرده که به آن حمله خواهد کرد. این بیمارستان که در سال۱۹۶۱ تاسیس شده، با ظرفیت ۲۲۳ تخت‌خواب و ۴۳۳ کارمند، پس از شهادت یکی از پزشکانش به نام خلیل سلیمان به این نام معروف شد. این پزشک در جریان خدمات‌رسانی به مجروحان هنگام حمله رژیم صهیونیستی در سال۲۰۰۲ به شهادت رسید.

وزارت بهداشت فلسطین ضمن محکوم کردن هرگونه محاصره و حمله به بیمارستان‌ها توسط رژیم صهیونیستی، خواستار مداخله فوری سازمان‌های بین‌المللی شد و از کادر‌های درمانی در استان جنین خواست که همکاری‌های لازم برای عبور از وضعیت اضطراری ایجاد شده را مبذول دارند.

استاندار جنین کمال ابوالرب گفت که ارتش اشغالگر به دستگاه روابط نظامی فلسطین اطلاع داده که قصد دارد به این بیمارستان حمله کند.

رئیس این بیمارستان در گفتگو با الجزیره گفت که هنوز یورش ارتش اشغالگر به این بیمارستان آغاز نشده، اما نظامیان اسرائیلی در حال تحرکاتی در اطراف این بیمارستانند. آمبولانس‌های این بیمارستان نیز بدون هماهنگی، اجازه تردد در جنین ندارند. این در حالی است که بیمارستان خلیل سلیمان تنها بیمارستانی است که در جنین خدمات ارائه می‌دهد و اکنون مملو از بیمار است.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها