دولت شهید رجایی نخستین دولت مکتبی

علت نامگذاری هفته دولت، با توجه به این نکته است که دولت شهید رجایی، نخستین دولت مکتبی بعد از حاکمیت لیبرال‌ها بر کشور بود.
کد خبر: ۶۸۷۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۹ - 29August 2024

دولت شهید رجایی نخستین دولت مکتبیگروه استان‌های دفاع‌پرس‌ـ «سید جلال امینی» مدیر آموزش و پژوهش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی؛ در تاریخ انقلاب اسلامی و ملت ایران نقاط عطفی وجود دارد که تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز و سازنده فرهنگ ملت است.
شهادت محمدعلی رجایی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد باهنر و ادامه راه این شهدا، ۴۰ سال بعد از سوی شهید آیت‌الله رئیسی، فصلی از شهادت را به نام هفته دولت در تاریخ انقلاب اسلامی گشوده است. 

علت نامگذاری هفته دولت، با توجه به این نکته است که دولت شهید رجایی، نخستین دولت مکتبی بعد از حاکمیت لیبرال‌ها بر کشور بود.

هفته دولت مزین به نام شهیدان رجایی، باهنر و سپس شهید آیت‌الله رئیسی است و نماد این شهیدان، جهت‌گیر‌های صحیح، نیت و اخلاص در عمل، جلب رضایت الهی و خدمت به مردم است.

درباره شهید آیت‌الله رئیسی، مقام معظم رهبری بیش از ۴۰ ویژگی مثبت را در پیام تسلیت، دیدار با مقامات کشور‌ها و میهمانان خارجی، سخنرانی ۱۴ خرداد در مرقد امام خیمنی (ره)، آخرین دیدار دولت سیزدهم و نمایندگان مجلس دوازدهم با ایشان به‌عنوان درس و سرمشق برای روسای جمهور آینده و کارگزاران نظام مقدس اسلامی بیان فرمودند.

در مورد ویژگی هفته دولت امسال باید اذعان داشت هفته دولت، حلقه وصل یک فصل از عمر دولت به فصل جدید از عمر آن است ولی امسال، تقریبا همزمانی با آغاز به کار دولت چهاردهم است. رای اعتماد به همه کابینه دولت چهاردهم حسن اعتماد و همراهی خانه ملت با دولت وفاق ملی و تولید سرمایه‌ای عظیم و مستحکم برای پشتیبانی موثر از برنامه‌های دولت دولت چهاردهم صرفا یک آغاز خوب است که می‌تواند نویدبخش دوره مطلوب و تحولات مثبت باشد.

اسم رمز دولت‌ها باید کسب رضایت الهی، خدمت به مردم، تجربه‌آموزی و عبرت‌آموزی از گذشته باشد.

مقام معظم رهبری از همه دولت‌ها و گرایش‌ها و توانمندی‌های مختلف حمایت و به آنها کمک کرده‌اند که باید قدر آن را دانست.

شهریور ماه پرخاطره است مانند ترور محمدعلی رجایی، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محمدجواد باهنر، آیت‌الله علی قدوسی دادستان کل کشور، آیت‌الله سید اسدالله مدنی امام جمعه تبریز، قیام خونین ۱۷ شهریور، حمله نظامی ارتش بعث به ایران. در همه این حوادث آمریکا دست داشته است. این حوادث نباید کهنه و فراموش شود، حافظه تاریخی ملت نباید ضعیف شود.

در مقطع کنونی دشمن‌شناسی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی «حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَکُمْ»، نباید فراموش شود. «حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَکُمْ» همیشه به معنای تفنگ بدست گرفتن نیست، به معنای درست اندیشیدن، درست سخن گفتن، درست شناسائی کردن، دقیق به هدف زدن است. حرب لمن حاربکم اینجوری است ... کارزار میان جبهه حسینی و جبهه یزیدی تمام‌نشدنی است.

مسئله فلسطین و تحولات مهم جبهه مقاومت، عملیات حزب‌الله لبنان، جنایات اسرائیل پاسخ قاطع ایران در زمان مقتضی به اسرائیل، از مهمترین موضوعات در مسئله دشمن‌شناسی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار