عطوان: روزگار سیاه نتانیاهو و ژنرال‌هایش/ فتح جدید در کرانه باختری به میدان آمده است

تحلیلگر معروف جهان عرب با اشاره به شعله ور شدن اوضاع کرانه باختری، آنرا زمینه سازی فروپاشی رژیم صهیونیستی دانسته است.
کد خبر: ۶۸۷۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵ - 29August 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر جهان عرب در مطلبی در رای الیوم با اشاره به اوضاع کرانه باختری آورده است: این روزها کرانه باختری شاهد انقلاب مسلحانه شعله ور و منفجر شده و بی سابقه علیه اشغالگران اسرائیلی در راستای وحدت میادین داخل فلسطین اشغالی و تکامل سیاسی و نظامی میان غزه و کرانه باختری است. کرانه باختری قتلگاه اساسی رژیم اشغالگر است و انتفاضه جدید و سلاح پیشرفته آن و صلابت جوانان سلحشور آن نقطه تحول اساسی در درگیری عربی-اسرائیلی و تسریع فروپاشی پروژه صهیونیزم در اراضی اشغالی و سرآغاز مسیر آزادسازی از نهر تا بحر است.

عطوان: فتح جدید در کرانه باختری به میدان آمده است/ روزگار سیاه نتانیاهو و ژنرال‌هایش

وی نوشت: آنچه کرانه باختری را متمایز می کند درهم تنیدگی با اشغالگران و شهرک نشینان است و مساحت آن چند برابر غزه است. انتفاضه مسلحانه ای که در سال ۲۰۰۰ به وقوع پیوست به مدت چهار سال امان اسرائیل ها را برید و آنها به زحمت آنرا متوقف کردند و متاسفانه به علت تن دادن مرحوم «یاسر عرفات» به فشارها و افتادن در دام خدعه صهیونیستها با تشویق عربی و بین المللی رخ داد.

این تحلیلگر با اشاره به همبستگی کامل گروه های مقاومت در کرانه باختری نوشت: هنگامی که کتائب شهدائ الاقصی دوشادوش قسام و سرایا القدس و رزمندگان ابوعلی مصطفی به میدان وارد می شود یعنی اینکه فتح جدید با قدرت به میدان آمده است و به درخواست فراخوان بزرگ پاسخ مثبت داده است و این نبردهای سلحشورانه ای را رقم خواهد زد و نتانیاهو را به همراه همه ژنرال هایش پشیمان خواهد کرد.

وی تصریح کرد: جنبش فتح در کرانه باختری قوی است و مشارکت آن با نبرد با اشغالگران در کرانه باختری به مثابه پاره کردن معاهده سیاه و کریه اسلو و بازگشت به اصل و میراث درخشان یعنی مبارزه مسلحانه به عنوان تنها راه آزادی کل فلسطین است. ورود نیروهای فتح به میدان نه تنها موجب برچیدن تشکیلات خودگردان ننگین خواهد شد بلکه به برچیدن ۶۰ هزار نیروی امنیتی آن نیز منجر خواهد شد و شمار زیادی از مردانش با سلاح های خود و تجربه ای که دارند به گردانهای مقاومت می پیوندند و علیه معاهده اسلو سر به قیام بر می دارند و بزرگترین خیانت به تاریخ فلسطین یعنی دفاع از اشغالگران و شهرک های آن و مقابله با مقاومت در ازای خدعه بزرگی به نام راهکار دودولتی را پایان خواهند داد.

عطوان با اشاره به روی آردن دشمن صهیونیستی به بالگرد و پهپاد طی روزهای گذشته برای اولین برای مقابله با انتفاضه مسلحانه و گردانهای جنین، طولکرم، نابلس آنرا اقدامی مذبوحانه با هدف بازپس گیری تسلط از بین رفته این رژیم بر کرانه باختری و بازدارندگی فروپاشیده آن دانسته و این سئوال را مطرح می کند که آیا برای رژیم صهیونیستی و ارتش آن با سلاح های پیشرفته آمریکایی‌اش و همه سرویس های امنیتی این رژیم ننگ نیست که نتواند بر اردوگاه جنین که مساحت آن یک کیلومتر هم نیست مسلط شود به ویژه پس از اینکه بیش از ۱۳ بار با تانک و نفربر به آن یورش برده است؟

این تحلیلگر آورده است: مقاومت عزم خود برای شکست اشغالگران و پایان دادن به اشغالگر جزم کرده است. صبری که بیش از ۳۰ سال از امضای توافق اسلو به طول کشیده به سر آمده است به ویژه که اشغالگران در راستای بلعیدن کرانه باختری و توسعه شهرک سازی پیش رفته و حملات به مسجدالاقصی را تشدید کرده اند.

وی در ادامه بیان کرد: کرانه باختری به سرعت به انباری از سلاح تبدیل شده و فناوری تولید موشک از غزه به کارگاههای زیرزمینی آن رسیده است به ویژه خمپاره که همه شهرها و شهرک ها را زیر آتش می گیرد.

عطوان نوشت: شمال فلسطین اشغالی که به علت موشک های حزب الله خالی از شهرک نشینان شده و شهرک نشینان از شهرک های اطراف غزه نیز پس از عملیات طوفان الاقصی فرار کرده اند و حالا نوبت کرانه باختری رسیده است. اسرائیل کوچک آب می‌رود و اسرائیل بزرگ نیز نیز توهمی بیش نیست. این معجره طوفان الاقصی است که از قلب محاصره غزه برخاسته و به کرانه باختری و بیشتر پایتخت های عربی اگر نگوییم همه آنها، رسیده است. این طوفان نه فقط شهرک نشینان اشغالگر بلکه همه رهبران عربی همسو با آنها در پنهان و آشکار را هم با خود خواهد برد.

انتهای پیام/371

 

نظر شما
پربیننده ها