نخستین عهدواره شهدای کانون‌های مساجد در البرز برگزار خواهد شد

فراخوان نخستین عهدواره شهدای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با عنوان «ستارگان مسجد» در استان البرز همزمان با سراسر کشور اعلام شد.
کد خبر: ۶۸۷۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۳ - 29August 2024

نخستین عهدواره شهدای کانون‌های مساجد در البرز برگزار خواهد شدبه گزارش دفاع‌پرس از البرز، فراخوان نخستین عهدواره شهدای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با عنوان «ستارگان مسجد» در استان البرز همزمان با سراسر کشور اعلام شد.

دبیرخانه این عهدواره که با هدف گرامیداشت یاد و خاطره ۷۲ شهید کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور برگزار می‌شود، فراخوان و جمع‌آوری آثار ادبی، فرهنگی و هنری را آغاز کرده و برپایی آیین اختتامیه با معرفی برگزیدگان در دی‌ماه سال جاری را در دستور کار دارد.

شناسایی و معرفی شهدای کانون‌های مساجد به نسل جوان، ترویج آرمان شهادت در قالب‌های هنری، فرهنگی و رسانه‌ای، تأکید بر فرایند خلق و انتشار آثار فرهنگی هنری با موضوع ایثار و شهادت، تقویت روحیه شهادت‌طلبی در جامعه و تأکید بر نقش مساجد در افزایش بصیرت در نسل جوان از مهم‌ترین اهداف این رویداد فرهنگی است.

«معرفت‌افزایی و شناخت بیشتر شخصیت و ویژگی شهدا»، «نقش و جایگاه بانوان در پیدایی نسل شهادت‌طلب»، «ثبت و ضبط خاطرات خانواده و هم‌رزمان شهدا»، «تکریم و قدردانی از صبر و گذشت خانواده معزز شهدا» و «شناخت و انتشار خصوصیات منحصربه‌فرد شهدا در زندگی» از جمله موضوعات اعلام شده این عهدواره است.

مهلت ارسال آثار به این رویداد فرهنگی ۱۵ آذرماه سال جاری اعلام شده است و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در بخش انفرادی در قالب‌های «ادبی» از جمله شعر، داستانک، رمان، نمایشنامه، «هنر‌های تجسمی» شامل خوشنویسی، نقاشی، گرافیک و تصویرسازی و نیز بخش «چندرسانه‌ای» شامل تولید تیزر، کلیپ، پادکست و موشن‌گرافی و در بخش گروهی در قالب‌های فیلم، مستند، نماهنگ و پویانمایی، هنر‌های نمایشی، تئاتر صحنه‌ای، تئاتر خیابانی و سرود  تهیه و ارسال کنند.  

شرکت‌کنندگان البرزی برای دریافت اطلاعات بیشتر و ارسال آثار، به پایگاه اینترنتی به نشانی bachehayemasjed.ir مراجعه و پس از ثبت‌نام و تکمیل فرم‌ها، آثار، مستندات و مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار