مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

امروز خون شهدای غزه و دفاع مقدس با هم عجین شده است

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: خون شهدا در هم گره می‌خورد و اقیانوسی می‌سازد و در خود مستکبرین عالم را غرق می‌کند. امروز خون شهدای غزه و دفاع مقدس عجین است. راه انتخابی که ملت‌های مسلمان پیش گرفتند موجب شده تا از هیبت دروغین استکبار نترسند. این ابهت پوشالی را سال‌ها پیش امام راحل به چالش کشیدند.
کد خبر: ۶۸۷۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰ - 29August 2024

امروز خون شهدای غزه و دفاع مقدس با هم عجین شده استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، همزمان با هفته دولت؛ آیین تجلیل از ۲۴ شهید کارمند شهرستان تربت جام و پاسداشت رئیس جمهور شهید و شهدای دولت با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی، «حسین جمشیدی» فرماندار تربت جام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حسین اسلامی» امام جمعه شهرستان، سرهنگ پاسدار «ابراهیم بیدل» فرمانده سپاه ناحیه تربت جام، مسئولین محلی، پیشکسوتان دفاع مقدس، خانواده شهدا، ایثارگران و قشر‌های مختلف مردم حضور در هیئت رزمندگان اسلام تربت جام برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این یادواره اظهار داشت: دین خدا از بدو نزول بر انسان و جوامع بشری به این دلیل پابرجامانده که انسان‌های خداجو، مومن، مخلص، بامعرفت و بابصیرت کمر همت بستند و با پای ارادت در وسط میدان حاضر شدند و هر آنچه داشتند در طبق اخلاص گذاشتند و تقدیم جانان کردند.

وی افزود: اگر دین خدا باقی مانده، پرچم انقلاب اسلامی در اهتزاز است و نظام مقدس جمهوری اسلامی بعد از ۴۶ سال توفنده و با اقتدار پیش می‌رود همگی مرهون و مدیون جانفشانی‌ها است و این خط ناب و مبارک و پربرکت با این مجاهدت‌ها و ازخودگذشتگی‌ها امتداد پیدا کرده است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: ۴۴ سال از تحمیل جنگ به ایران می‌گذرد. استکبار اعلام کرده بود که می‌خواهد مردم ایران را به‌واسطه نقش‌آفرینی در پیروزی انقلاب اسلامی تنبیه و بخش‌هایی از ایران را تجزیه کند و نگذارد فریاد ملت ایران به سایر ملت‌های آزادیخواه جهان برسد.

این مقام مسئول تصریح کرد: اگر تاریخ انقلاب اسلامی را مرور کنید متوجه خواهید شد که دشمنان ملت ایران اسلامی به چه سرنوشت شومی گرفتار شدند و در خلال همه این سال‌ها نظام مقدس اسلامی، انقلاب اسلامی و مردم به برکت مجاهدت‌های بی‌امان مردم، از هزاران توطئه رنگارنگ، باعزت، پیروزی و سربلندی بیرون آمده است و امروز بانشاط‌تر، سرافرازتر و مقتدرتر راهی را که امام خمینی (ره) و شهیدان پیشروی آنها گشوده‌اند را طی می‌کنند.

سردار یوسفعلی‌زاده در ادامه با اشاره به تاثیر انقلاب اسلامی در گسترش فرهنگ ایستادگی در بین مستضعفین عالم، گفت: امروز جبهه مقاومت موجب چشم‌روشنی، عزت و افتخار امت اسلام شده است که این موفقیت از برکات انقلاب اسلامی و خون شهیدان است.

وی تاکید کرد: خون شهدا در هم گره می‌خورد و اقیانوسی می‌سازد و در خود مستکبرین عالم را غرق می‌کند. امروز خون شهدای غزه و دفاع مقدس عجین است. راه انتخابی که ملت‌های مسلمان پیش گرفتند موجب شده تا از هیبت دروغین استکبار نترسند. این ابهت پوشالی را سال‌ها پیش امام راحل به چالش کشیدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: باید باور کنیم که کار‌های بزرگی به برکت جهاد مجاهدان خدا و خون شهیدان رقم خورده است؛ بر همین اساس شهیدان عزیز را گرامی بداریم و قدردان خون پاکشان باشیم و از امانت گرانبهایی که برجا گذاشتند صیانت کنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: همه شهدا توصیه به پشتیباتی از ولایت داشته‌اند چراکه راه نجات ما درتحقق این مهم است؛ بر همین اساس اگر دولت چهاردهم بخواهد راه دولت شهید جمهور را برود، بدون اطاعت از رهبر معظم انقلاب اسلامی طی این مسیر ممکن نیست. با اطاعت از ولایت است که راه شهیدان پررهرو و مستدام می‌شود.

سردار یوسفعلی‌زاده با اشاره به ریزش‌ها و رویش‌های انقلاب اسلامی عنوان داشت: پای دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی بایستیم چراکه این نظام دشمن زیاد دارد. با بدگوی‌های دشمنان از راه انتخابی خود عقب‌نشینی نکنیم و پای آرمان‌های انقلاب اسلامی بمانیم و با شهیدان هم قسم باشیم.

وی خطاب به جوانان گفت: راه عزت ما در رهروی راه شهیدان است نه در سازش و معامله با مستکبرین عالم. جمهوری اسلامی با دنیا ارتباط دارد و این ارتباط عزتمندانه گسترش پیدا خواهد کرد و موجب ارتقای اقتدار ملی خواهد شد. اینک جمهوری اسلامی منزوی و محدود نیست و به عنوان یک نقش‌آفرین می‌تواند در عرصه بین‌المللی نقش خود را به خوبی ایفا کند و از داشته خود دفاع کند.

در این مراسم ضمن تقدیر از خانواده‌های شهدای کارمند شهرستان تربت جام، از کتاب «خدمت تا بهشت» که دربرگیرنده زندگینامه شهدای کارمند تربت جام است رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار