استاد حوزه علمیه

شهادت مسئولان کشور افتخار آفرین است

حجت‌الاسلام والمسلمین «رفیعی» با بیان اینکه شهادت مفهمومی است که بزرگ‌ترین شخصیت‌ها برای آن التماس می‌کردند، گفت: شهادت مسئولان و بالاترین رده‌های کشور از افتخارات است.
کد خبر: ۶۸۷۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵ - 29August 2024

شهادت مسئولان کشور افتخار آفرین است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، به‌مناسبت هفته دولت ️ویژه‌برنامه «مردان آسمانی»، به‌منظور بزرگداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و همچنین گرامیداشت شهید راه خدمت آیت‌الله رئیسی و همراهان امروز، هشتم شهریورماه در حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین «ناصر رفیعی» استاد حوزه علمیه در این مراسم با بیان اینکه شهادت مسئولان و بالاترین رده‌های کشور از افتخارات است، اظهار داشت: در کنار مردم، شهدای رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، روحانی، فرماندهان، نماینده مجلس و مسئولان تقدیم نظام و انقلاب کرده‌ایم. 
 
وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید خدمت آیت‌الله رئیسی، اظهار کرد: ایشان همواره دعا می‌کرد که با آبرو و دین از دنیا برود و دقیقاً همینگونه شد. شهید رئیسی به موضوعات و مسائل مختلف توجهات بسیاری داشت و اینکه عنوان شهید خدمت را به آیت‌الله رئیسی داده‌اند واقعاً به جا است.
 
سخنران حرم بانوی کرامت با بیان اینکه شهادت مفهمومی است که بزرگ‌ترین شخصیت‌ها برای آن التماس می‌کردند و امام علی(ع) یکی از این شخصیت‌ها بود و در خطبه ۱۵۶ نهج‌البلاغه به آن اشاره شده است، افزود: شهادت مفهوم عظیمی است. یکی از دعای پیامبر(ص)، امام صادق(ع) شهادت بود و در اسلام چیزی که بالاتر از آن وجود ندارد، شهادت است.
 
وی به جایگاه والای شهادت پرداخت و تصریح کرد: اگر می‌گوییم مردم بروید و دفاع کنید خود مسئولان باید جلو باشند. امام حسین(ع) می‌فرماید هر کسی می‌خواهد جان خود را بذل کند همراه من بیاید. البته شیعیان نباید که دست از همه چیز کشیده و فقط آرزوی شهادت داشته باشد.
 
حجت‌الاسلام رفیعی بیان کرد: شهادت یک افتخار است اما شیعه کسی است که در راه ولایت هزینه کند. هر کسی به‌گونه‌ای هزینه می‌کند؛ یکی می‌تواند مال خود را بذل کند مانند کسانی که موکب می‌زنند، به فقرا کمک می‌کنند، مدرسه می‌سازند و از آنچه که دوست دارند می‌بخشند. گاهی بذل جان است مانند شهدا و گاهی بذل آبرو است مانند کاری که امام راحل در قطعنامه انجام داد. 
 
وی بذل، دین و تواضع را سه ضلع محبوبیت در زندگی برشمرد و تصریح کرد: انسان متواضع، اهل بذل و متدین محبوب است و رمز زندگی شهدا همین است. توصیه می‌کنم وصیتنامه و زندگینامه شهدا را بخوانید.
 
حجت‌الاسلام رفیعی در پایان با اشاره به جنایات رژیم کودک‌کش اسرائیل در غزه و به شهادت رساندن مردم بی‌گناه، گفت: خداوند وعده داده که خون شهید را بالا ببرد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار