استاد حوزه علمیه:

الگوگیری از سیره نبوی؛ موجب سعادت فرد و جامعه می‌شود

حجت‌الاسلام رفیعی گفت: الگو گرفتن از سیره نبوی راه درست زندگی کردن را به ما نشان می‌دهد و موجب سعادت فرد و جامعه می‌شود.
کد خبر: ۶۸۸۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۷ - 03September 2024

الگوگیری از سیره نبوی؛ موجب سعادت فرد و جامعه می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین «ناصر رفیعی» استاد حوزه علمیه در مراسم عزاداری ایام رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) که با حضور خیل عزاداران در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با تأکید بر اهمیت الگوگرفتن از سبک زندگی رسول خدا (ص)؛ به تبیین ابعاد فردی و اجتماعی سیره نبوی پرداخت.

وی تصریح کرد: سیره پیامبر اکرم (ص) در بعد فردی شامل مجموعه رفتار‌های آن حضرت در محیط خانواده می‌شود. آن حضرت زمان حضور خود در خانه را به سه بخش تقسیم می‌کرد؛ قسمتی از این زمان را به عبادت، قسمتی را برای رسیدگی به خانواده و قسمتی را برای رسیدگی به امور شخصی اختصاص می‌دادند.

استاد حوزه علمیه در ادامه به معرفی سیره اجتماعی پیامبر اکرم (ص) پرداخت و افزود: رسول خدا (ص) در بین مردم بسیار گشاده‌رو و خوش اخلاق بودند و تا آخر عمر کسی را با نیش زبان آزار ندادند.

وی یادآور شد: شوخ‌طبعی، تلاش برای ایجاد الفت و دوستی بین مردم، راستگویی، تکریم بزرگان هر قوم، هر چند که کافر باشند، تشویق کار خوب و تذکر برای کار بد از دیگر ویژگی‌های سیره اجتماعی پیامبر رحمت است.  

خطیب حرم مطهر رضوی در پایان بر اهمیت ترویج این ارزش‌ها در جامعه کنونی تأکید و عنوان کرد: این امر با الگوگرفتن از سیره نبوی در تمامی ابعاد زندگی فردی و اجتماعی میسر خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار