کارگروه علمی بررسی آلودگی هوا و راه­کارهای مقابله با آن در سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد

نخستین نشست کارگروه علمی بررسی آلودگی هوا و راه­کارهای مقابله با آن در راستای رسیدگی فوق العاده به عملکرد دستگاههای اجرایی پیرامون موضوع مذکور با حضور نادر شکربیگی سرپرست معاونت نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان، بازرس کل، سربازرس، بازرسان امور کشاورزی و محیط زیست و همچنین مسئولان و کارشناسان این حوزه در سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰ - 02February 2016

کارگروه علمی بررسی آلودگی هوا و راه­کارهای مقابله با آن در سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد

 به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، در ابتدای این نشست که روز گذشته برگزار شد، نادر شکربیگی سرپرست معاونت نظارت و بازرسی امور تولیدی ضمن بیان خطرات ناشی از معضل آلودگی هوا در ابعاد گوناگون زیست­ محیطی به برخی دلائل این پدیده در کلانشهرهای کشور بالاخص تهران اشاره کرد و گفت: توسعه شهرنشینی، گسترش کارخانجات، خودروهای فرسوده، سوخت غیراستاندارد و... از جمله دلایل آلودگی هوا است.

 معاون سازمان بازرسی کل کشور همچنین خواستار توجه به آلودگی هوا و راهکارهای مقابله با آن فارغ از گرایش­های سیاسی شده و استمرار مقابله با این پدیده را به طور همیشگی و مستمر مورد تأکید قرار داد.

 شکربیگی در ادامه سخنان خود، با بیان آمار مقایسه­ ای وضعیت آلودگی هوا، تعقیب کیفری و اداری مسئولان مقصر را بر اساس قوانین و مقررات موجود، گوشزد نموده و نقش تشکلهای مردمی در پیگیری حقوق حقه مردم را مورد یادآوری قرار داد.

 در پایان این نشست مقرر شد کلیه اعضاء مستندات و سوابق مطالعاتی صورت گرفته و راه­کارهای مؤثر در بهبود وضعیت آلودگی هوا را ظرف 15 روز آینده به سازمان بازرسی کل کشور (بازرسی امور جهاد کشاورزی و محیط­ زیست) ارائه دهند.

نظر شما
پربیننده ها