مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان گیلان خبر داد؛

راه‌اندازی کتابخانه‌های تخصصی دفاع مقدس در مساجد شاخص گیلان

سرهنگ پاسدار «حبیبی» گفت: در هفته دفاع مقدس و در برخی از مساجد شاخص استان با هدف انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، کتابخانه تخصصی دفاع مقدس راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۶۸۷۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۶ - 29August 2024

راه‌اندازی کتابخانه‌های تخصصی دفاع مقدس در مساجد شاخص گیلانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ پاسدار «حسن حبیبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان در با مدیر شورای هماهنگی سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان گیلان و رئیس رسیدگی به امور مساجد گیلان اظهار داشت: ائمه جمعه از ظرفیت بسیار والایی برخوردار هستند که در بزرگداشت هفته دفاع مقدس باید از این ظرفیت استفاده کرد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های حوزه معارف دفاع مقدس و مقاومت بسیار متنوع بوده است افزود: لازم است ائمه محترم جمعه و سایر شخصیت‌های دینی برای جهت‌دهی، تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با نگرش دینی به این حوزه کمک رسانند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با اشاره به نقش پررنگ و اثرگذار ائمه جمعه شهرستان‌ها در شکل‌دهی به افکار عمومی و فرهنگ عمومی جامعه خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها با ریاست ائمه جمعه همان شهرستان برگزار می‌شود و این شورا ظرفیت خوبی برای فرهنگ‌سازی بویژه الگوگیری از دستاورد‌های دفاع مقدس در جامعه هستند.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه محور فعالیت‌های فرهنگی، دینی و قرآنی و پدر معنوی شهرستان‌ها هستند، اظهار کرد: محور مساجد امام جماعت و مردم بوده و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز با وظایفی که بر عهده دارند به نوعی کمک مسجد برای انجام فعالیت‌های فرهنگی هنری دراین حوزه هستند.

حبیبی خاطرنشان کرد: از برنامه شاخص هفته دفاع مقدس، تکریم و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت و با محوریت بانوان ایثارگر در میعادگاه‌های نماز جمعه سراسر گیلان و تبیین دستاورد‌های دفاع مقدس با حضور فرماندهان دوران دفاع مقدس از تریبون نماز جمعه و همچنین در هفته دفاع مقدس برخی از مساجد شاخص استان با هدف انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، کتابخانه تخصصی دفاع مقدس راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار