نماینده ولی فقیه در مازندران:

دولت زمینه‌های اشتغال و درآمدزایی را فراهم کند

آیت الله «محمدی لائینی» گفت: دولت باید زمینه‌های خودکفایی، اشتغال، درآمدزایی و رشد اقتصادی را فراهم کند.
کد خبر: ۶۸۷۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۸ - 29August 2024

دولت زمینه‌های اشتغال و درآمدزایی را فراهم کندبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار «بهرام سلطانی» مدیرکل امور مالیاتی استان و معاونین، مالیات را پشتوانه عظیم مالی دولت‌ها دانست و اظهار داشت: حتی اگر کشوری از ثروت‌های طبیعی هم برخوردار باشد واقعا درست نیست که اداره امور از آن منابع خدادادی باشد.

وی افزود: دولت باید زمینه‌های خودکفایی، اشتغال، درآمدزایی و رشد اقتصادی را فراهم کند، فشار به یک خانواده و یک کارمند و کسانی که دخلشان به خرجشان نمی‌رسد جز بی‌عدالتی چیز دیگری نیست، ظلم و نارضایتی است و آثار زیانبار دارد.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: به تأکید حضرت علی (ع) مالیات در صورتی که بستر شغل ضعیف باشد ظلم و فساد است، بنابراین دولت‌ها همان مقداری که به اخذ مالیات توجه می‌کنند باید به فکر افزایش تولید و درآمدزایی خانواده‌ها باشند، اگر ۲۰ درصد از درآمد مالیات دارد باید ۸۰ درصد برای افراد باقی بماند.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: مسئله دیگر این است که باید بستر تولید خانواده‌ها و افراد فراهم شود و بدون درآمد نباید مالیات سنگین داشته باشیم، به همان مقدار اگر آنهایی که بستر تولیدشان فراهم است بخواهند در مالیات دادن و گرفتن شل برخورد کنیم آسیبی بزرگ و کاری نادرست است، نباید هیچ ملاحظه‌ای داشته باشیم، قانون نباید برای ضعفا باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: نکته دیگر اینکه ارزیابی‌ها و برآورد‌ها باید صحیح باشد، بنابراین باشد که حرفشان را گوش کنید اگر درست بود باور کنید، رشد مالیات‌ها در طول سال‌های پی در پی باید با شیب ملایم باشد.

این مسئول با بیان اینکه رشد باید حساب‌شده، علمی و منطقی باشد، اعلام کرد: از طرفی باید دولت الکترونیک را اینجا کاملا پیاده کنیم، تمام معاملات باید داخل سیستم باشد، خود به خود مالیات براساس همان تعیین می‌شود.

وی یادآور شد: اینکه فلان صنف یا شخص اصلا دستگاه کارتخوان ندارد صحیح نیست، کار و کاسبی‌های زیرزمینی و چند لایه‌ای باید شفاف باشد، همه چیز باید سیستمی باشد، اساس کار این است که کار‌ها علمی شود.

آیت الله محمدی لائینی عنوان کرد: شعار پیشروی به سمت دولت الکترونیک دو سه دهه مطرح می‌شود، اما عملی نمی‌شود، می‌توان از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان بهره گرفت، الگویی برای استان‌های دیگر باشید، حتما باید رابطه خوبی با معنویت و تقوا داشته و نماز اول وقت و ارتباط با خدا را فراموش نکنید، هر چند ساعت یک بار به امام زمان (عج) سلام بدهید، اجتماعی، فرهنگی ارزشی باشید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار