فرمانده پدافند هوایی مازندران:

نیروی پدافند هوایی در دوران دفاع مقدس نقش حیاتی داشت

سرهنگ «مهدی‌نژاد» به نقش حساس و حیاتی نیروی پدافند هوایی در طول هشت سال دفاع مقدس اعم از حضور موثر در عملیات‌های بیت المقدس، کربلای۵، والفجر۸ و همچنین انهدام و ساقط کردن ۶۶۷ فروند هواپیمای رژیم بعثی عراق و... اشاره کرد.
کد خبر: ۶۸۷۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۸ - 30August 2024

نیروی پدافند هوایی در دوران دفاع مقدس نقش حیاتی داشتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، سرهنگ ستاد «سید احمد مهدی‌نژاد» فرمانده پدافند هوایی مازندران در سخنان پیش از خطبه نمازجمعه شرستان بابلسر ضمن گرامی‌داشت سالروز نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و تسلیت ایام آخر ماه صفر، دلایل و روند شکل گیری نیروی پدافند هوایی را بیان کرد و اظهار داشت: قرارگاه پدافند هوایی در دهم شهریور سال ۱۳۸۷ به طور مستقل به عنوان یک مجموعه ملی و فرا نیرویی تحت مدیریت ارتش جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد که این تصمیم‌گیری حکایت از درایت و هوشمندی رهبر معظم انقلاب اسلامی داشته و دارد.

وی همچنین به نقش حساس و حیاتی نیروی پدافند هوایی در طول هشت سال دفاع مقدس اعم از حضور موثر در عملیات‌های بیت المقدس، کربلای۵، والفجر۸ و همچنین انهدام و ساقط کردن ۶۶۷ فروند هواپیمای رژیم بعثی عراق و... اشاره کرد و در ادامه حول محور سازندگی و جهاد خوکفایی نیروی پدافند هوایی سخن گفت و به دستاورد‌های چند سال اخیر در حوزه‌های پدافندی، سامانه‌ها و تجهیزات مورد نیاز خود که با همکاری وزارت دفاع ساخته و به بهره برداری عملیاتی رساندند، اشاره کرد.

وی همچنین از اقدامات انقلابی پدافند هوایی در عرصه نظامی و حفاظت امنیتی از کشورمان از قبیل زمینه سازی جهت دستگیری عبدالمالک ریگی، فرونشاندن هواپیمای ایساف (حامل تفنگداران آمریکایی)، انهدام هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین رژیم صهیونیستی (هرمس)، اخطار به هواپیما‌های رادارگریز آمریکا و مدیریت صحنه نبرد در دستگیری تفنگداران و ملوانان انگیسی در خلیج فارس و در نهایت رصد پهپاد متجاوز آمریکا و هماهنگی با سامانه­‌های موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جهت ساقط ساختن آن نام برد.

این مسئول بیان کرد: ما رزمندگان مدافع آسمان کشور، در سالروز تشکیل نیروی پدافندهوایی و در پیشگاه خداوند متعال و شما ملت شریف با ولی امر مسلمین پیمان می­‌بندیم، برای دفاع از حریم کشور و عزت و آزادی و دستاورد‌های نظام مقدس با حفظ و ارتقاء مستمر آمادگی و توان رزمی خود اتکاء، جان خود را فدای ملت و کشور کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها