فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی:

دهم شهریور ۸۷، نقطه عطف نیروی پدافند هوایی است

امیر «حدادی سامانی» دهم شهریور ۸۷ روز تشکیل نیروی پدافند هوایی را نقطه عطف این نیرو قلمداد کرد و گفت: توان عملیاتی و رزم این نیرو با شیب تندی افزایش یافته است. 
کد خبر: ۶۸۷۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۹ - 30August 2024

دهم شهریور ۸۷، نقطه عطف نیروی پدافند هوایی استبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، امیر سرتیپ‌دوم‌ «علی حدادی سامانی» در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز اصفهان به نقش ارزنده نیروی پدافند هوایی در هشت سال مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: ۲۴ هزار و ۸۶۳ مورد حمله هوایی دشمن در طول جنگ تحمیلی توسط نیروی پدافند هوایی عقیم گذاشته شد.

وی انهدام بیش از ۶۰۰ فروند هواپیمای جنگی و بیش از ۷۴ فروند بالگرد تهاجمی رژیم بعث را یکی دیگر از افتخارات نیروی پدافند هوایی عنوان کرد و افزود: در نتیجه همین اقدامات نیروی هوایی رژیم بعث در طول جنگ سه مرتبه به روز شد. 

امیر حدادی سامانی در ادامه همگامی موفق ۳ هزار و ۱۴۵ نفت کش را نیز یکی دیگر از اقدامات موثر پدافند هوایی در هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: پدافند هوایی نقشی مهم در موفقیت نیروی هوایی در اجرای ماموریت های هوایی و انهدام هواپیماهای متخاصم بر عهده داشت.

وی اقدامات نیروی پدافند هوایی پس از جنگ‌ تحمیلی اشاره کرد و افزود: پس از جنگ به علت شرایط تحریم بازآماد تجهیزات در دستور کار قرار گرفت تا جایی که برخی تجهیزات فقط نامی از قدیم خود به همراه دارند و کاملا روزآمد شده اند. 

فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی طراحی و ساخت انواع رادارهای جدید همچون «آرش»، «کیهان» و «مراقب» را از دیگر اقدامات مهم این نیرو برشمرد و ادامه داد: از ویژگی های این رادارها تنوع فرکانسی است که باعث کاهش قابلیت دشمن در جنگ الکترونیک می شود.‌

 وی طراحی و‌ ساخت انواع ابزار شنود الکترونیکی با تکیه بر توان‌داخلی، تقویت امکانات جنگ الکترونیکی کلیه سامانه های موشکی، ارتقاء جایگاه علمی و تاسیس مراکز علمی، طراحی و تولید سامانه های موشکی شاهین، یازهرای ۳، قادر، طراحی و ساخت انواع شبیه ساز سلاح و سامانه های راداری را تنها بخشی از پیشرفت های نیروی پدافند هوایی عنوان کرد.‌  

امیر حدادی سامانی با بیان اینکه کلیه این پیشرفت ها با تکیه بر توان داخلی و متناسب با تهدیدات ۱۰ سال آینده طراحی، تولید و عملیاتی شده است اضافه کرد: تعداد سایت های موشکی و مواضع پدافندی در بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ نقطه گسترش یافته است تا جایی که نقطه به نقطه کشور پهناورمان تحت رصد و پایش ۲۴ ساعته است.

وی این‌رصد و پایش مداوم را یک حقیقت قابل اثبات دانست و گفت: شناسایی و الزام به فرود هواپیمای ریگی با همکاری نیروی هوایی الهی، الزام به فرود هواپیمای حامل نظامیان ناتو در فرودگاه بندر عباس که در پوشش هواپیمای مسافربری در حال عبور از آسمان کشور بود و مواردی از این قبیل را گواهی بر این مدعا و حقیقت دانست.

راه اندازی غرفه خدمات پزشکی رایگان همچون تست قند، فشار خون‌و ... از جمله اقدامات منطقه پدافند هوایی مرکزی در مصلای نماز جمعه اصفهان بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها