نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

جامعه خبرنگاری، یک جامعه متعهد و دارای وظیفه حساسی است

حجت‌الاسلام «غفوری» گفت: جامعه خبرنگاری، یک جامعه متعهد و دارای وظیفه با اهمیت و حساس تبیین هستند.
کد خبر: ۶۸۷۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۴ - 31August 2024
جامعه خبرنگاری، یک جامعه متعهد و دارای وظیفه حساسی استبه گزارش ‌دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام والمسلمین «حبیب‌الله غفوری» نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه شامگاه (جمعه) در مراسم آیین تجلیل و گرامیداشت روز خبرنگار که با حضور جمعی از خبرنگاران، اصحاب رسانه و دغدغه‌مندان اطلاع‌رسانی در تالار انتظار استان کرمانشاه برگزار شد ضمن گرامیداشت مقام خبرنگار، اظهار داشت: جامعه خبرنگاری، یک جامعه متعهد و دارای وظیفه با اهمیت و حساس تبیین هستند. در حقیقت همه ادیان الهی دارای یک حرکت نرم و تبیینی بوده‌اند. حرکت ادیان الهی یک حرکت فکری، عقلانی، فرهنگی و تبیینی بوده است. در واقع اساس کار پیامبران و دین اسلام تبیین است.
 
وی با تأکید بر نقش تبیین، اضافه کرد: در انقلاب اسلامی بسیاری گروه‌های مسلح سعی در متقاعدکردن امام خمینی (ره) با مبارزه مسلحانه داشتند، ولی امام قبول نکرده و از طریق تبیین و رسانه صدای خود را به گوش مردم رساند‌ه و رژیم ستم‌شاهی را از طریق تبیین و به صحنه آوردن مردم از بین برد. در واقع حرکت انقلاب اسلامی ما، یک حرکت تبیینی برای آگاه‌کردن مردم از وضعیت استکبار جهانی و نیز وظیفه برعهده گذاشته شده به بشر است.
 
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بیان داشت: خداوند متعال وظیفه تبیین به‌عنوان «جهاد کبیر» یاد کرده است؛ بنابراین اگر خبرنگاران به میراث پیامبران و امامان عمل کنند، کارشان مصداق جهاد تبیین است.
 
این مسئول با تأکید اهمیت وجود همه جناح‌ها در کشور، تصریح کرد: هرگز تابع هیچ جناح خاصی نبوده‌ام؛ زیرا بخشی از همه جناح‌ها افرادی مؤمن، متعهد، متدین، دلسوز و انقلابی هستند؛ ما در کشور دولت‌های مختلفی از همه جناح‌ها داشته‌ایم.
 
حجت‌الاسلام غفوری افزود: خبرنگاران ما رصد خوبی نسبت به مسائل استان داشته و آن‌ها را خوب بیان کرده‌اند. در واقع باید شاخص‌های مثبت استان ارتقا و شاخص‌های منفی به صفر برسد و استان کرمانشاه در همه زمینه‌ها به استان برتر تبدیل شود.

استان کرمانشاه نیازمند یک برنامه ویژه جبرانی برای برطرف کردن محرومیت‌هاست

وی با تأکید بر نقش رسانه، اضافه کرد: امروزه می‌توان گفت که اداره دنیا دست رسانه‌ها است؛ برای نمونه غالب شدن سبک زندگی غربی در دنیا از کارهای رسانه‌هاست. در واقع خبرنگاران موجب شکست ژریم جنایت‌کار صهیونیستی با وجودداشتن تجهیزات نظامی قوی و پیروزی مردم غزه و محور مقاومت شده‌اند.
 
حجت‌الاسلام غفوری تأکید کرد: انتظار از رسانه‌ها، انعکاس مسائل به‌صورت صادقانه، دلسوزانه برای اصلاح امور و نیز امید آفرینی برای رسیدن به اوج است. رسانه می‌تواند جامعه را پر از نشاط و امید کند. در واقع آینده استان کرمانشاه بسیار روشن بوده، ولی نیازمند یک برنامه ویژه جبرانی است که مطالبه اهلی رسانه نقش مهمی در آن دارد. امیدواریم که با نگاه ویژه رئیس جمهور محترم محرومیت‌های این استان برطرف شود.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها