مسئول بسیج هنرمندان استان قزوین خبر داد؛

برگزاری یازدهمین جشنواره تئاتر بسیج در قزوین

سرهنگ «کشاورز» از برگزاری یازدهمین جشنواره تئاتر بسیج در قزوین خبر داد.
کد خبر: ۶۸۷۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹ - 31August 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، «محمد کشاورز» مسئول بسیج هنرمندان استان قزوین در تشریح جزئیات جشنواره تئاتر بسیج اظهار داشت: بسیج هنرمندان استان قزوین در راستای تحقق آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران و ترویج فرهنگ ناب بسیج و توجه و تلاش وافر بر معنویات مقام معظم رهبری در باب بسط و توسعه فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی، یازدهمین جشنواره تئاتر بسیج را برگزار می‌کند.

وی افزود: این دوره از جشنواره با رویکرد ویژه به تنوع شکلی و موضوعی و توجه به انواع گونه‌های درام خواهد بود و در دو مرحله استانی و کشوری اجرا می‌شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین ادامه داد: انعکاس هنرمندانه کارکردهای بسیج در حوزه‌های مختلف، توجه به حضور موثر بسیج در اردوهای جهادی و محرومیت‌زدایی، تبیین مولفه‌های بسیج در برابر هجمه‌های فرهنگی و اجتماعی، توجه به بنیان خانواده و عفاف و حجاب و توجه به محور مقاومت، ایثار و شهادت مردم غزه در قبال جنایات رژیم غاصب صهیونسیتی از اولویت‌های موضوعی این جشنواره خواهد بود.

کشاورز تاکید کرد: جشنواره در سه بخش نمایش صحنه‌ای، نمایش میدانی،محیطی و خیابانی و نمایشنامه‌نویسی برگزار می‌شود و تلاش برای جلب مخاطب با تنوع در گونه‌های نمایشی با رویکردهای طنازانه و کمیک در اولویت می‌باشد.

این مسئول ادامه داد: گروه‌های داوطلب برای حضور در جشنواره تئاتر بسیج پس از دریافت فراخوان و تکمیل فرم باید سه نسخه تصویری نمایش خود را در فرمت MP4 در DVD تا ۳۰ شهریورماه به دبیرخانه پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج واقع در غیاث آباد طبقه همکف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تحویل دهند.

وی با اشاره به اینکه اضافه کرد: دبیرخانه پس از دریافت آثار و بازبینی و انتخاب آثار و اطلاع‌رسانی به گروه‌های شرکت چ‌کننده جشنواره استانی را در مهرماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد کرد.

رئیس بسیج هنرمندان استان قزوین گفت: بخش نهایی و کشوری جشنواره تئاتر بسیج در آذرماه ۱۴۰۳ به صورت حضوری و رقابتی برگزار خواهد شد.

کشاورز با بیان اینکه آثار ارائه شده می‌بایست تولید سال ۱۴۰۳ باشد تشریح کرد: مدت زمان آثار در بخش نمایش صحنه‌ای نباید بیش‌تر از ۸۰ دقیقه و در بخش نمایش محیطی و میدانی بیشتر از ۳۰ دقیقه و کم‌تر از ۱۵ دقیقه باشد.

این مسئول ادامه داد: هر کارگردان مجاز به ارسال یک اثر در بخش صحنه‌ای و خیابانی است.

وی بیان داشت: در بخش نمایشنامه‌نویسی تمامی آثار ارسالی در سایت کشوری بارگزاری و در معرض داوری اسایتد کشوری قرار خواهد گرفت.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین خاطرنشان کرد: به نفرات برتر در قسمت‌های کارگردانی، نویسندگی، بازیگری زن، بازیگری مرد، طراحی صحنه و لباس، ساخت و اجرای موسیقی، اقلام تبلیغاتی شامل پوستر تیزر و بروشور لوح تقدیر و تندیس و جایزه نقدی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار