وزیر آموزش و پرورش:

تربیت بدنی و سلامت زیر ساخت اساسی نظام تعلیم و تربیت است

کاظمی گفت: تمرکز معاونت تربیت بدنی باید روی سه محور، معلم، مدرسه و دوران ابتدایی باشد و با ترسیم نقشه راه در بخش‌های مختلف می‌توان به نقطه مطلوب در این حوزه برسد.
کد خبر: ۶۸۷۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶ - 31August 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش در نشست صمیمانه با کارکنان معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با ابراز خرسندی از حضور در جمع آنها اظهار داشت: تلاش بر این است تا ارتباطات مستمری با همکاران این حوزه داشته باشیم تا مسائل و دغدغه‌ها را بشنویم و پیگیری کنیم.

تربیت بدنی و سلامت زیر ساخت اساسی نظام تعلیم و تربیت است

کاظمی بیان کرد: تمرکز معاونت تربیت بدنی باید روی سه محور، معلم، مدرسه و دوران ابتدایی باشد و با ترسیم نقشه راه در بخش‌های مختلف می‌تواند به نقطه مطلوب در این حوزه برسد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: به دنبال برگزاری نشست‌های تخصصی در این حوزه هستیم تا مشکلات این حوزه احصاء و برطرف شود.

وی ادامه داد: حوزه تربیت بدنی و سلامت، زیر ساخت اساسی نظام تعلیم و تربیت است. اگر قرار باشد کیفیت آموزشی را بالا ببریم، چاره‌ای نداریم جز آنکه در ابتدای امر در حوزه سلامت سرمایه گذاری کنیم. زیر یک دانش‌آموز بانشاط، سبب رشد شاخص‌های کیفیت آموزشی خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه انجام کار‌های خرد و کوچک در مدرسه سبب افزایش کیفیت سلامت می‌شود، بیان کرد: مشکلات بهداشتی دانش آموزان در مدرسه سبب می‌شود آنها بهره کافی از مسائل آموزشی نبردند، هر چند بهترین معلم‌ها هم در آن مدارس تدریس کنند؛ بنابراین بهداشت بر آموزش الویت دارد و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

زیر ساخت اساسی کیفیت آموزشی، بهبود زیر ساخت‌های سلامت است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد که با ورود به فعالیت‌های تربیت بدنی می‌توان، بهترین موقعیت‌های فرهنگی و مهارت‌های زندگی را برای یک جامعه مطلوب رقم زد؛ و افزود زیر ساخت اساسی کیفیت آموزشی، بهبود زیر ساخت‌های سلامت است.

وی ادامه داد: اگر پیوند دقیق و عمیقی بین نگاه‌های تربیتی حاکم باشد نیاز ما به بسیاری از مسائل برطرف خواهد شد، زیرا حوزه تربیت بدنی، حوزه زیرساختی و اساسی برای رشد انسان در همه ابعاد است. سلامت و بهداشت فردی لازمه اولیه زندگی سالم است.

کاظمی با بیان اینکه اگر به مسائل تربیت بدنی توجه ویژه نداشته باشیم در معاونت پرورشی هم راه به جایی نخواهیم برد گفت: در باقی مسیر‌ها نیز دچار مشکل خواهیم شد؛ بنابراین باید با نگاهی ترکیبی و تلفیقی رویکرد‌های این حوزه را دنبال کنیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: از اصولی‌ترین کار‌ها در این حوزه پرداختن به دوره ابتدایی است. زیرا بهداشت، نظم، نشاط و به خصوص استعدادیابی در این دوران، نقش اساسی در آینده فرزندان ما دارد.

به گفته وزیر آموزش و پرورش؛ باید ظرفیت‌هایی ایجاد کرد که تمامی معلمان؛ معلم بهداشت باشند. معلم تربیت بدنی باشند، زیرا این افراد در مدارس، در کنار مراقبان سلامت، می‌توانند سلامت را راهبری کنند.

کاظمی با تاکید بر اینکه تمرکز ما در حوزه تربیت بدنی و سلامت باید روی سه محور متمرکز شود بیان کرد؛ اولین محور مدنظر مدرسه است. زیرا مدرسه کانون تحول، تربیت، رشد و تعالی انسان‌های بزرگ است. در گام دوم باید با تدوین و برنامه‌ریزی از ظرفیت همه معلمان در این حوزه بهره گرفت و در محور سوم، روی دوران ابتدایی باید متمرکز شویم، زیرا در این حوزه با تربیت و پرورش درست می‌توانیم آینده دانش آموزان ایران اسلامی را تضمین کنیم.

به گفته وی معاونت تربیت بدنی و سلامت باید در حوزه استعدادیابی و نخبه پروری و ورزش قهرمانی برنامه جامعه‌ای داشته باشد. چراکه نخبگان در هر حوزه‌ای می‌توانند بهترین راهبران یک جامعه باشند؛ بنابراین باید نقشه راهی ترسیم کرد که در بخش‌های مختلف در حوزه کیفی و کمی قابلیت ارزیابی داشته باشد و برای رسیدن به مقصد با برنامه‌ریزی در این حوزه می‌توان به موفقیت‌های چشمگیری دست یافت.

وی یکی دیگر از اقدامات این حوزه را احصای برنامه‌های کلان برشمرد و گفت: کافی است با بررسی برنامه‌های کلان، روی چند مورد اساسی تمرکز کنیم و با همت و هدایت و برنامه‌ریزی درصدد رفع موانع و مشکلات براییم.

گفتنی است؛ در ابتدای این نشست؛ صادق ستاری فر، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گزارشی در خصوص عملکرد این معاونت ارائه داد و در ادامه نیز کارکنان این معاونت، مسائل و دغدغه‌هایی را در حوزه سلامت بیان کردند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها