تجمع کادر درمان انگلیس در حمایت از مردم فلسطین+ تصاویر

ده‌ها تن از کارکنان کادر درمان انگلیس امروز (شنبه) به نشانه اعتراض علیه بازداشت و شکنجه همتایان فلسطینی خود توسط رژیم جنایتکار صهیونیستی تجمع کرده و با سردادن شعار‌هایی خواستار پایان فوری جنگ در غزه شدند.
کد خبر: ۶۸۸۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۱ - 31August 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، پزشکان و پرستاران شرکت کننده در این حرکت اعتراضی، مقابل بیمارستان «سنت تامس» که به ارائه خدمات درمانی برای مقام‌های سلطنتی و دولت انگلیس معرف است، تحصن کرده و با بالا بردن دست‌های خود، اعتراض‌شان را به بازداشت بیش از ۱۷۰ تن از کارکنان کادر درمان فلسطینی اعلام کردند.

تجمع کادر درمان انگلیس در حمایت از مردم فلسطین+ تصاویر

آنها در شعار‌های خود آزادی بازداشت شدگان، برچیدن نظام آپارتاید در فلسطین اشغالی و همچنین توقف فروش سلاح به رژیم صهیونیستی را خواستار شدند.

معترضانی که در صف اول این تجمع ایستاده بودند شعارنوشته‌ای را حمل می‌کردند که روی ان نوشته بود: «کارکنان کادر درمان در غزه را آزاد کنید.» برخی از شرکت کنندگان هم شعارنوشته‌ای را حمل می‌کردند که روی جملاتی درباره آزادی خالد السر نوشته شده بود.

تجمع کادر درمان انگلیس در حمایت از مردم فلسطین+ تصاویر

السر از جراحان فلسطینی است که حدود شش ماه در جریان حمله رژیم صهیونیستی به خان یونس، همراه با شمار دیگری از کارکنان کادر درمان فلسطینی در بیمارستان ناصر بازداشت شدند. گزارش‌ها حاکیست که این پزشک فلسطینی از سوی عناصر صهیونیستی مورد شکنجه قرار گرفته و آخرین وضعیت وی نیز مشخص نیست.

گفتنی است، تجمع امروز در لندن از سوی سازمان عفو بین‌الملل و پویش کارکنان کادر درمان برای فلسطین سازمان‌دهی شده بود. این دو موسسه با صدور پیامی از دولت انگلیس خواسته‌اند که رژیم صهیونیستی را به‌دلیل جنایات وحشیانه در غزه پاسخگو و بر لزوم آزادی فوری کارکنان کادر درمان فلسطین تاکید کند.

تجمع کادر درمان انگلیس در حمایت از مردم فلسطین+ تصاویر

تام گو‌ها یکی از مدیران عفو بین‌الملل گفت: «وضعیت دکتر خالد السر و تعداد زیادی از کارکنان کادر درمان فلسطینی که توسط اسرائیل بازداشت شده‌اند، قابل تحمل نیست. این افراد فداکار، که اکنون بیش از هر زمان دیگری به کارشان نیاز است، توسط اسرائیل ناپدید شده‌اند و دولت بریتانیا باید از اسرائیل بخواهد که محل نگهداری آنها را فاش و فوراً آنها را آزاد کند.»

رژیم صهیونیستی، طی ۱۰ ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها و جلوگیری از ورود کمک‌های امدادی، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

این جنگ که رژیم صهیونیستی آن را با دو هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به راه انداخت، تاکنون به اهداف خود نرسیده و بیش از ۴۰ هزار شهید فلسطینی و ۹۴ هزار زخمی برجای گذاشته است.

تجمع کادر درمان انگلیس در حمایت از مردم فلسطین+ تصاویر

شورای امنیت سازمان ملل متحد دو ماه پیش قطعنامه‌ای را در حمایت از آتش‌بس در غزه تصویب کرد، اما بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که مشروعیت خود را در سرزمین‌های اشغالی و عرصه بین‌الملل از دست داده است، بر تداوم جنگ اصرار دارد.

آخرین دور مذاکرات آتش‌بس در غزه هم هفته پیش به‌دلیل کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی و اصرار بر مواضع جنگ‌طلبانه، بدون دستیابی به توافق پایان یافت.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها