امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

دفاع صریح جمهوری اسلامی از غزه گویای عزت ایران اسلامی است

ماموستا صادقی گفت: دفاع صریح جمهوری اسلامی از غزه نشانگر عزت ما است در حالی که سایر سران کشور‌های اسلامی جرات اظهار نظر ندارند.
کد خبر: ۶۸۸۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸ - 01September 2024

دفاع صریح جمهوری اسلامی از غزه گویای عزت ایران اسلامی استبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، ماموستا «منوچهر صادقی» امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در گردهمایی علما و اندیشمندان اهل سنت سراسر کشور با موضوع دفاع از مظلومین فلسطین در آموزه‌های نبوی و رضوی در که روز گذشته در تالار قدس حرم رضوی برگزار شد، اظهار داشت: زیبا است که اهل سنت و شیعه در یک مکان و زیر یک سقف جمع شده‌اند و برای یک هدف مشترک که درد دل آنها است تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای صدر اسلام تا کربلا و دفاع مقدس افزود: کرمانشاه ۹ هزار و ۸۰۰ شهید تقدیم این خاک کرده که خون شیعه و سنی در خاک آن با هم آمیخته و در یک جبهه ریخته شده تا ایران ما سرافراز باشد، امروز هم شیعه و سنی در یک جبهه هستند.

ماموستا صادقی تاکید کرد: جنگ خوب نیست، اما ما صرفاً نباید بدی‌های جنگ را بگوییم، زیرا جنگ برای اسلام خیر و برکت هم داشته است در حالی که دشمنان همیشه سعی کرده‌اند تفرقه بیندازند، اما امروز ما یک نقطه مشترک داریم که همان قدس شریف است.

وی بیان داشت: هم‌اکنون نیرو‌های مقاومت متشکل از شیعه و سنی در غزه، لبنان و قسمتی از سوریه فقط برای یک هدف مقدس می‌جنگند و آن آزادی قدس شریف است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه تصریح کرد: هم‌اکنون که در غزه بیش از ۴۰ هزار نفر کشته شده‌اند که ۷۰ درصد آنها زن و کودک هستند مدافعان حقوق بشر کجا هستند؟ دیوان لاهه کجاست؟ کنوانسیون‌های حقوق بشر چرا قطعنامه صادر نمی‌کنند؟ زیرا نقطه مقابل آن اسلام است.

ماموستا بیان داشت: اسماعیل هنیه شهید می‌شود و رهبر معظم انقلاب اسلامی در تهران بر او نماز می‌خوانند و برادران شیعه ما در این نماز شرکت می‌کنند و نمی‌گویند که او اهل سنت است و این نقطه اشتراک ما است.

وی در پایان از برگزارکنندگان این همایش که با هدف تقویت وحدت شیعه و سنی برگزار شده قدردانی و ابراز امیدواری کرد این همایش در قدس برگزار شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها