پیام تسلیت انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان به‌مناسبت درگذشت استاد بهمنی

انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان به‌مناسبت درگذشت استاد محمدعلی بهمنی پیام تسلیت صادر کرد.
کد خبر: ۶۸۸۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۱ - 01September 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان به‌مناسبت درگذشت استاد محمدعلی بهمنی پیام تسلیت صادر کرد که متن این پیام بدین شرح است:

«به نام خالق کلمه و کلام

من زنده‌ام هنوز و غزل فکر می‌کنم 
‏باور نمی‌کنید، همین شعر، شاهد است‏
(محمدعلی بهمنی)

پیام تسلیت انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان به‌مناسبت درگذشت استاد بهمنی

استاد محمدعلی بهمنی، غزل‌سرای محبوب و پُرآوازه معاصر، پس از عُمری تنفس در هوای غزل، سر بر آستان جانان نهاد و به ابدیت پیوست.

زنده‌یاد بهمنی از قبیله شاعرانی بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با عشقی که به ایران داشت، مؤمنانه و عاشقانه در کنار مردم ماند و برای مردم سرود. هنوز هم بیت‌های غزل درخشانی که او بعد از رحلت حضرت امام (ره) سرود، زمزمه نیمه شبان مستان است: 

زنده‌تر از تو کسی نیست چرا گریه کنیم؟
مرگ‌مان باد و مباد آن که تو را گریه کنیم

هفت پشتِ عطش از نام زلالت لرزید
ما که باشیم که در سوگِ شما گریه کنیم

خالق مجموعه‌ شعر «گاهی دلم برای خودم تنگ می‌شود» انسانی شریف و شاعری محبوب و مردمی بود که غزل‌هایش را از جان می‌سرود. از همین رو، دل‌سروده‌هایش بر دل می‌نشست. نقش غیر قابل انکار او در رشد و بالندگی «غزل نیمایی» و همراهی با نسل شاعران جوان در مسیر خلاقیت و نوآوری، گواهی صادق بر تأثیرگذاری او در روزگار ما بود.

بی‌ هیچ تردیدی، یاد و نام بلند «محمدعلی بهمنی» در کنار نام دیگر، بزرگان این آب و خاک، در تاریخ ادبیات ایران ماندگار خواهد شد و غزل‌های ارجمندش چراغ راه نسل شاعران جوان.

انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان درگذشت شاعر و ادیب برجسته، محمدعلی بهمنی را به مردم ایران و خانواده آن مرحوم؛ به‌خصوص جامعه فرهنگی و هنری کشور تسلیت می‌گوید و از خداوند بزرگ برای آن عزیز سفر کرده آمرزش و آرامش و برای بازماندگان صبر و شکیبایی آرزومند است.

انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان کشور»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار