کارشناس آموزش اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خبر داد؛

پاسخگویی شبهات دفاع مقدس در قالب جهاد تبیین توسط روحانیون

حجت‌الاسلام‌ سجادی‌نژاد گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی جهاد تبیین ویژه روحانیون شهرستان‌ها و اعزام آن‌ها به مدارس، مراکز آموزش عالی و مساجد با محوریت پاسخ‌دهی به شبهات دفاع مقدس در دستور کار اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی است.
کد خبر: ۶۸۸۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۱ - 02September 2024

پاسخگویی شبهات دفاع مقدس در قالب جهاد تبیین توسط روحانیونحجت‌الاسلام‌والمسلمین «سید محمدجواد سجادی‌نژاد» کارشناس آموزش اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خراسان رضوی اظهار داشت: از آنجایی که سازمان تبلیغات اسلامی؛ یک نهاد عمومی غیردولتی است؛ بر همین اساس تمام برنامه‌های حوزه دفاع مقدس مورد حمایت معنوی و مادی این سازمان، در سطح کشور و استان، خواهد بود.

وی در تشریح برنامه‌های اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس گفت: شبکه گسترده روحانیون تبلیغی در این زمینه به میدان خواهند آمد و در منابر و سایر برنامه‌های فرهنگی؛ در مساجد به مناسبت هفته دفاع مقدس برنامه خواهد داشت. در کنار آن هیئات مذهبی نیز توجیه شده‌ند که در برنامه‌های خود در این هفته به دفاع مقدس بپردازند.

کارشناس آموزش اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به کارکردهای سامانه کشوری «مبشران» در هفته دفاع مقدس گفت: در این سامانه، فایل‌های مربوط به دوره‌های ویژه دفاع مقدس که با بهره‌گیری از ظرفیت اساتید مطرح کشوری تهیه شده برای علاقمندان به این حوزه بارگذاری شده است و برای کسانی که در این دوره‌ها به صورت کامل شرکت کنند، در پایان گواهی‌نامه صادر می‌شود. به‌عنوان نمونه می‌توان به برگزاری دوره روایت‌گری «حاج قاسم» در سامانه آموزشی کشوری مبشران سازمان تبلیغات اسلامی، ویژه فعالان فرهنگی دفاع مقدس، که در حال اجرا است اشاره کرد.

حجت‌الاسلام‌ سجادی‌نژاد تأکید کرد: در ایام مناسبتی دهه آخر صفر، که با مناسبت‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس تقارن دارد، برخی مواکب منتهی به شهر مشهد، به انجام فعالیت‌های فرهنگی برای زئران امام هشتم؛ اختصاص یافته است.

وی در پایان گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس محتواهای مرتبط با جبهه مقاومت نیز در اختیار مبلغان مذهبی قرار گرفته است و در کنار این حرکت؛ برنامه‌هایی مثل ختم قرآن و هدیه دادن ثواب آن به شهدا توسط موسسات و خانه‌های قرآنی زیرمجموعه سازمان تبلیغات اسلامی و برگزاری دوره‌های آموزشی جهاد تبیین ویژه روحانیون شهرستان‌ها و اعزام آن‌ها به مدارس، مراکز آموزش عالی و مساجد با محوریت پاسخ‌دهی به شبهات دفاع مقدس در دستور کار اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی است.

گفت‌وگو: محمدرضا حقدادیان

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها