نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

وفاق ملی با بهره‌گیری از کارشناسان احزاب و جناح‌های مختلف کشور امکان پذیر است

آیت‌الله کعبی گفت: در عزت اجتماعی چند عنصر باید لحاظ شود؛ نخست ارتقای کرامت انسانی است و مردم باید احساس‌اش کنند و دوم آن که از استعدادها و توانمندی‌های همه استفاده شود و مطلب سوم مسائل معیشتی، امنیت شغلی و حداقل‌های زندگی مردم تأمین شود.
کد خبر: ۶۸۸۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶ - 01September 2024

وفاق ملی با بهره‌گیری از کارشناسان احزاب و جناح‌های مختلف کشور امکان پذیر استبه گزارش دفاع‌پرس از استان خوزستان، آیت‌الله «عباس کعبی» نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری امروز در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی در حکمرانی خردمندانه در سطوح گوناگون به ۲ شاخصه عزت و حکمت نیازمند است؛ عزت در خصوص شهروندان و حکمت مربوط به حکمرانان است.

وی افزود: در عزت اجتماعی چند عنصر باید لحاظ شود؛ نخست ارتقای کرامت انسانی است و مردم باید احساس‌اش کنند و دوم آنکه از استعدادها و توانمندی‌های همه استفاده شود و مطلب سوم مسائل معیشتی، امنیت شغلی و حداقل‌های زندگی مردم تأمین شود؛ در این زمینه فقر و شکاف طبقاتی، فساد و تبعیض و تحقیر اجتماعی عزت اجتماعی شهروندان را لگدمال می‌کند و باید آنها را ریشه‌کن کرد چون سطح اعتماد مردم به حکمرانان بر اساس امید آفرینی و الهام بخشی توأم با صداقت و واقعیت ارتقا می‌یابد.

آیت الله کعبی تصریح کرد: در شاخصه حکمت نیز چند اصل از جمله عقلانیت وجود دارد؛ مشورت با کارشناسان، دوراندیشی و نگاه راهبردی طبق اصل عقلانیت است؛ وفاق ملی با بهره‌گیری از کارشناسانی از احزاب و جناح‌های مختلف کشور امکان پذیر است. همچنین حکمرانی مردمی به‌معنای دخالت دادن مردم در تصمیم‌گیری‌ها نیز در این چارچوب تعریف می‌شود؛ یعنی علاوه بر نمایندگان مردم در مجلس، در محلات، روستاها، نخبگان و اقشار مختلف نیز مردم در حل مشکلات کشور نظر جمعی بدهند و به دیدگاه‌های آنها بی توجهی نشود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: دولت باید در امور، تسهیل‌گری و حمایت کند؛ دولت بزرگ خلاف حکمت است؛ دولت چابک و مردم بزرگ؛ نه مردم کوچک و دولت بزرگ. ۲ صفت عزت و حکمت در حکمرانی، مبتنی بر توجه به چند مطلب است؛ مطلب نخست اقتدار و پایبندی به قانون است؛ همچنین نمی‌توانیم ساختارهای جدیدی اضافه کنیم و طبق ساختار قانونی تعامل سه قوه باید مشخص باشد.

وی یادآور شد: بر اساس حکمرانی خردمندانه دولت نباید گزارش‌محور عمل کند؛ اگر چه گزارش مهم است اما به جای گزارش محوری باید اهداف و مأموریت‌های کلان نظام را مدنظر قرار دهد؛ باید ببیند در عمل تا چه میزان رضایتمندی عمومی، سرمایه اجتماعی، مبارزه با فساد، ارزش پول ملی و نرخ تولید افزایش یافته است. همچنین نباید اقتدار منطقه‌ای و بین‌المللی ایران آسیب ببیند؛ می‌توانیم به صورت تاکتیکی تعامل داشته باشیم اما از لحاظ راهبردی نباید در اعمال اقتدار ضعف نشان دهیم و فریب دشمن را بخوریم.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها