نقض سازمان‌یافته قوانین بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی با تداوم حملات خود به نوار غزه و گسترش آن به کرانه باختری به صورت کاملا هدفمند و سازمان‌یافته در حال نقض قوانین بین‌المللی و نابود کردن و از بین بردن عمدی زیرساخت‌های شهری در نوار غزه و کرانه باختری است.
کد خبر: ۶۸۸۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۰ - 02September 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: در شرایطی وارد پنجمین روز حملات نظامی رژیم صهیونیستی به کرانه باختری می‌شویم که بیش از یازد ماه از جنگ غزه می‌گذرد و در این مدت ارتش اشغالگر و نامشروع صهیونیستی پس از ویران کردن کامل نوار غزه، حملات خود را به کرانه باختری آغاز کرده و به صورت کاملا هدفمند و سازماندهی شده در حال تخریب و ویران کردن مناطق مختلف کرانه باختری ازجمله شهر جنین، اردوگاه جنین، شهر طولکرم و مناطق دیگر است.

نقض سازمان‌یافته قوانین بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی

بر اساس اخبار و گزارش‌هایی که تا امروز در رسانه‌های مختلف منتشر شده، شدت حملات سیستماتیک ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه آنگونه بوده که امروز و بعد از یازده ماه از آغاز جنگ غزه باید گفت که تقریبا این شهر به ویرانه‌ای بزرگ تبدیل شده است. منطقه‌ای که به دلیل حملات سنگین و دهشتناک هواپیما‌های رژیم صهیونیستی از یک شهر آباد و زیبا به سرزمینی ویران و تخریب شده تبدیل شده است.

البته جنگ و کشتار فلسطینیان فقط به غزه محدود نمانده و پنج روزی است که شاهد هستیم ماشین جنگی اشغالگر و متجاوز صهیونیستی کرانه باختری را هم آماج حملات و عملیات‌های هوایی و زمینی خود قرار داده است و تا امروز نیز تلفات قابل توجه و ویرانی‌های چشمگیری را رقم زده است.

نکته ناراحت کننده در این میان این است که تقریبا تمامی تخریب‌ها و ویرانی‌های صورت گرفته در نوار غزه و کرانه باختری هم به صورت عمدی بوده است. این به معنی هدف قرار دادن تعمدی اماکن و زیرساخت‌های غیرنظامی و شهری مناطق ذکر شده است تا مردم و ساکنان آنها نتوانند به زندگی عادی خود ادامه بدهند.

موضوع مهم در این میان تلاش سازمان یافته رژیم صهیونیستی در کوچاندن اجباری فلسطینیان از طریق بمباران و تخریب کردن مناطق فلسطینی‌نشین از قبیل نوار غزه و کرانه باختری است. روشی که تا امروز هم متاسفانه برای این رژیم جواب داده و توانسته‌اند از این طریق هزاران فلسطینی ساکن نوار غزه را از خانه و کاشانه خودشان آواره کنند.

اما آن چیزی که موجب شده تا شاهد بزرگ‌ترین لشکرکشی رژیم صهیونیستی به کرانه باختری آن هم بعد از چیزی حدود ۲۰ سال باشیم، ناکامی‌ها و شکست‌های پی‌درپی ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ غزه است. این ناکامی‌ها تا اندازه‌ای بوده که شاهد بروز اختلافات بسیار عمیق میان سران و مقامات رژیم صهیونیستی با یکدیگر و همچنین اختلافات میان صهیونیست‌های ساکن سرزمین‌های فلسطین اشغالی با مقامات تل‌آویو هستیم.

البته نکته قابل توجه اینجاست که به‌رغم تمامی تبلیغات رسانه‌ای که در سال‌های اخیر، رسانه‌ها و شبکه‌های زنجیره‌ای غربی پیرامون توان و قدرت بالای ارتش «اسرائیل» انجام دادند، این ارتش نتوانسته است در مدت یازده ماه جنگ غزه کوچک‌ترین موفقیتی را در برابر گروه مقاومت اسلامی فلسطینی حماس به دست بیاورد.

از طرف دیگر، ناکامی رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهداف و برنامه‌های ازپیش تعیین شده خود در حمله به نوار غزه که شامل نابود کردن گروه حماس، از بین بردن فرماندهان نظامی حماس و کوچاندن اجباری مردم غزه بوده موجب شده تا ارتش رژیم صهیونیستی برای جبران ناکامی‌های خود اینبار تصمیم به تهاجم به کرانه باختری بگیرد تا بلکه بتواند از سنگینی شکست و ناکامی خود بکاهد.

موضوع مهم دیگری که موجب شده تا رژیم صهیونیستی به صورت سازمان‌یافته به جنایت علیه فلسطینیان بپردازد، انفعال و سکوت سازمان‌ها و نهاد‌های بین‌المللی در قبال تجاوزات این رژیم اشغالگر و نامشروع نژادپرست است. مسئله‌ای که موجب شده تا ارتش «اسرائیل» هرچه بیشتر علیه ملت فلسطین دست به جرم و جنایت بزند.

در پایان باید گفت در شرایطی امروز شاهد از هم پاشیده شدن اسطوره شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی هستیم که این رژیم در داخل مرز‌های خود نیز با بحران‌های روبه گسترش فراوانی مواجه شده است. نمونه یکی از این همین بحران‌ها را می‌توان انتشار فراخوان اعتصاب گسترده‌ای دانست که قرار است امروز در سرتاسر سرزمین‌های فلسطین اشغالی و به منظور تحت فشار قرار دادن نتانیاهو برای تن دادن به توافق مبادله اسیران با گروه حماس، برگزار شود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها