آمادگی بلغارستان برای گسترش هر چه بیشتر روابط با ایران

وزیر خارجه بلغارستان امروز در گفت‌وگوی تلفنی با عراقچی از آمادگی کشورش برای پیشبرد مسائل در دستورکار روابط دوجانبه و گسترش بیش از پیش روابط با ایران خبر داد.
کد خبر: ۶۸۸۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۶ - 01September 2024

 به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ایوان کُندُف» وزیر امور خارجه بلغارستان امروز (یکشنبه) ۱۱ شهریور ماه در تماسی تلفنی با همتای ایرانی، انتصاب سیدعباس عراقچی به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت و برای وی در مسئولیت جدید آرزوی موفقیت کرد.

آمادگی بلغارستان برای گسترش هر چه بیشتر روابط با ایران

 ایوان کُندُف با اشاره به روابط خوب موجود بین ایران و بلغارستان، از آمادگی کشورش برای پیشبرد مسائل در دستورکار روابط دوجانبه و گسترش بیش از پیش روابط با ایران خبر داد.

حمایت ایران از هرگونه توافق مورد پذیرش فلسطینی‌ها و حماس برای دستیابی به آتش‌بس

عراقچی نیز با تبریک متقابل انتصاب اخیر ایوان کُندُف به عنوان وزیر امور خارجه بلغارستان، تمایل ایران را برای تداوم گفتگو‌های سیاسی و گسترش همکاری‌ها با این کشور به ویژه در زمینه اقتصادی اعلام کرد.

وزیر امور خارجه ایران همچنین با اشاره به وضعیت نابسامان غزه و نیاز شدید فلسطینی‌های ساکن این باریکه به کمک‌های بشردوستانه، افزود: ایران از هرگونه توافق مورد پذیرش فلسطینی‌ها و حماس برای دستیابی به آتش‌بس و فراهم شدن زمینه ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه پشتیبانی می‌کند.

وزیران امور خارجه ایران و بلغارستان در این گفت‌وگوی تلفنی درباره برخی مسائل کنسولی نیز رایزنی و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار