واکنش رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به تخریب جنگل «الیمالات»

شینا انصاری از پیگیری ماجرای تخریب و قطع درختان جنگل «الیمالات» خبر داد.
کد خبر: ۶۸۸۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵ - 02September 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، روز گذشته (یکشنبه، ۱۱ شهریور) تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان از فعالیت مجدد سرمایه‌گذار طرح گردشگری جنگل الیمالات شهرستان نور استان مازندران داشت. این فعالیت در حالی است که با حکم دادستانی بخش توقفگاه و باجه غیر قانونی اخذ وجه در مجتمع گردشگری الیمالات پلمب و دستور داده شد با مسببان قطع چهار هزار اصله درخت در این طرح، برخورد و خسارت وارده اخذ شود.

همچنین در فروردین ۱۴۰۳ نیز مدیر مجموعه گردشگری الیمالات نور به‌دلیل مراجعه نکردن به مرجع قضایی برای ارائه توضیحات لازم درباره تخریب بخشی از جنگل الیمالات بخش چمستان بازداشت شد.

واکنش رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به تخریب جنگل «الیمالات»

در واکنش به این اقدام، «شینا انصاری» رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در صفحه ایکس (توئیتر سابق) خود نوشت: «خبر نگران‌کننده تخریب جنگل‌های الیمالات به دستم رسید. همکارانم در اداره‌ کل حفاظت محیط‌ زیست مازندران موضوع را پیگیری کرده‌اند. این منطقه جزء مناطق چهارگانه تحت‌ حفاظت سازمان نیست. امیدوارم سازمان منابع طبیعی با حساسیت مسئله را بررسی کند. ما هم به‌صورت ویژه موضوع را پیگیری می‌کنیم.»

ماجرای قطع درختان در جنگل‌های الیمالات در آخرین روز‌های بهمن سال گذشته خبرساز شده بود که در آن زمان دو دستگاه لودر و بولدوزر متعلق به پیمانکار یک طرح گردشگری سد الیمالات با همراهی برخی مسئولان مربوطه، اما بدون داشتن مجوز‌های قانونی در یک حرکت غیرقانونی، اقدام به تسطیح مسیر خط انتقال برق فشار قوی کرده و جنگل را در مساحتی تقریبا ۱.۵ هکتاری تخریب کردند.

گفته می‌شود که در آن عملیات تسطیح و خاکبرداری حدود سه هزار اصله درخت و نهال از بیخ و بن پاک‌تراشی شد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها