چرا پیامبر (ص) به مدینه هجرت کردند؟+ فیلم

رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد جامعه اسلامی که پیامبر (ص) آن را بنا کردند، فرمودند: الگوی زندگی ما، همان الگوی ۱۰ ساله پیامبر (ص) است. پیامبر (ص) در همین ۱۰ سال، کاری کردند که دیگر بشریت تا ابد محتاج یک رسالت و نبوت جدید نباشد.
کد خبر: ۶۸۸۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰ - 02September 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، رسانه KHAMENEI.IR که وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای است، به‌مناسبت ۲۸ صفر و سالروز رحلت پیامبر اسلام (ص) نماهنگ «حکومت ۱۰ ساله پیغمبر (ص)؛ الگوی نظام سیاسی» را منتشر کرد که شامل بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز ۱۷ مهر ۱۳۶۷ است (که آن موقع رئیس‌جمهور بودند) در مورد جامعه اسلامی که پیامبر (ص)، آن را در مدینه بنا کردند.

حکومت ۱۰ ساله پیغمبر (ص)؛ الگوی نظام سیاسی/ چرا پیامبر (ص) به مدینه هجرت کردند؟+ فیلم

در این نماهنگ آمده است:

«مسلمانانی که امروز پیروِ پیغمبر (ص) هستند، به یاد ایشان به هیجان می‌آیند، عاشق رسول خدا (ص) هستند و می‌خواهند به احکام و شرایع ایشان عمل کنند، باید به این نکته توجه کنند که تبعیت از پیامبر (ص) به‌صورت درست و کامل، در صورتی تحقق پیدا می‌کند که یک نظام اسلامی بر اساس دین پیامبر (ص) به‌وجود بیاید.

اگر کفار قریش به پیامبر (ص) اجازه می‌دادند که آزادانه نمازشان را بخوانند، باز هم ایشان به‌دنبال مدینه بودند و بعد از بازگشت از شعب ابی‌طالب آزادانه نماز می‌خواندند، زکات می‌دادند و می‌گرفتند، معامله اسلامی با هم می‌کردند و یک جمع مسلمان به‌وجود آمده بود، اما پیامبر (ص) به این قانع نبودند؛ چون نظام اسلامی نبود.

جامعه‌ای که قوانین، مقررات، حاکمیت، حرکت سیاسی، دوستی و دشمنی آن بر اساس اسلام باشد، در مکه تشکیل نشده بود و لازم بود پیامبر (ص) آن را در جای دیگری تشکیل دهند؛ لذا به مدینه رفتند.

در این دوران، ایشان وقت را تلف نکردند و از همان ابتدا به بنای جامعه اسلامی کمر بستند و حاکمیت را در جامعه مشخص کردند.

الگوی زندگی ما، همان الگوی ۱۰ ساله پیامبر (ص) است. پیامبر (ص) در همین ۱۰ سال، کاری کردند که دیگر بشریت تا ابد محتاج یک رسالت و نبوت جدید نباشد. ایشان یک دین کامل که مشتمل بر تمام خطوط اساسی زندگی است را با پشتوانه عقل و علم به مردم عرضه و در زندگی خود پیاده کردند.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها