معاون عملیات نیروی قدس سپاه: پاسخ متفاوت ایران به جنایت صهیونیست‌ها/ ساختار مقاومت در کرانه باختری رو به توانمند شدن است

سردار «چیذری» گفت: کیفیت و چگونگی واکنش جمهوری اسلامی ایران به ترور شهید «اسماعیل هنیه» بستگی به شرایط و موقعیتی دارد که بتواند اهداف ما را نسبت به جنایت صهیونیست‌ها محقق کند.
کد خبر: ۶۸۸۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۴ - 04September 2024

سردار سرتیپ پاسدار «محسن چیذری» معاون عملیات نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با اشاره به حمله گسترده حزب‌الله لبنان به رژیم صهیونیستی (عملیات اربعین)، اظهار داشت: همان‌طور که «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان تشریح کرد، عملیات «اربعین» در پاسخ به ترور «فواد شکر» انجام شد.

واکنش متفاوت ایران به جنایت صهیونیست‌ها/ چگونگی پاسخ به ترور شهید «اسماعیل هنیه» را ایران تعیین می‌کند/ ممکن است تامل و خویشتن داری انجام شود تا شرایط، فضا و موقعیت آن فرا برسد/ حزب الله عملیات اربعین را با موفقیت تمام اجرا و عملیاتی کرد/ ساختار مقاومت در غزه باقی و در کرانه باختری رو به ظهور و توانمند شدن است 

سردار چیذری ادامه داد: وقتی نتایج عملیات اربعین مشخص شود، آن زمان حزب‌الله تعیین می‌کند که آیا اهداف مد نظرش در این عملیات محقق شده است یا خیر؛ و لذا ممکن است که عملیات ادامه هم داشته باشد؛ البته پاسخ شهادت «فواد شکر» با آن حجم از عملیات توسط حزب‌الله لبنان داده شد.

معاون عملیات نیروی قدس سپاه درباره حواشی عملیات اربعین و انتشار اخباری مبنی بر لو رفتن برخی اطلاعات آن افزود: کمتر از یک ساعت از عملیات اربعین، رژیم صهیونیستی اقدام به بمباران برخی از مواضع و اهداف موجود در بانک اطلاعاتی خود کرد و می‌خواست یک اقدام پیش‌دستانه انجام دهد و عملیات حزب‌الله لبنان را که اطلاعاتش برایش آشکار شده بود، در نطفه خفه کند و اجازه ندهد که موشک‌های حزب‌الله بر سرزمین‌های اشغالی فرو بریزد.

وی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی این عملیات پیش‌دستانه ر انجام داد، ولی خوشبختانه از آنجایی که حزب الله بسیار باهوش و زرنگ است همه جابجایی‌ها را از قبل انجام داده بود و صهیونیست‌ها اهدافی را مورد اصابت قرار داد که جزو بانک اطلاعات قدیمی و سوخته شده بود و  حزب‌الله آنجا را از قبل تخلیه کرده بود؛ این نشان می‌دهد که حزب‌الله عملیات خود را با موفقیتِ تمام و حتی با موشک‌های بیشتری اجرا و عملیاتی کرد.  

معاون عملیات نیروی قدس سپاه در ادامه درباره واکنش جمهوری اسلامی ایران به ترور شهید «اسماعیل هنیه» عنوان کرد: قطعاً واکنش ایران متفاوت خواهد بود و نباید چگونگی این واکنش مشخص شود. همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) فرمودند خونخواهی شهید «هنیه» را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود می‌دانیم و حتماً انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: کیفیت و چگونگی واکنش جمهوری اسلامی ایران بستگی به شرایط و موقعیتی دارد که بتواند اهداف ما را نسبت به جنایت صهیونیست‌ها محقق کند. تا زمانی که اهداف جمهوری اسلامی ایران به وقت خود و با غافلگیری لازم محقق نشود، ممکن است این تأمل و خویشتن‌داری انجام شود تا شرایط، فضا و موقعیت آن فرا برسد تا پاسخ کوبنده ما در خورِ خونخواهی شهید هنیه باشد.

سردار چیذری در ادامه با اشاره به اقدامات جنایت‌کارانه‌ی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، افزود: صهیونیست‌های جنایتکار از ابتدا نیز قصد داشتند چنین اقدامی را در این منطقه مرتکب شوند. امروز حیثیت و آبروی صهیونیست‌ها در بین ملت‌های دنیا با این جنایات در غزه بر باد رفته و اگر کشور‌های دست‌نشانده و هم‌سو با رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها را کنار بگذاریم، ملت‌ها در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند و علیه آنها موضع‌گیری کرده‌اند.

معاون عملیات نیروی قدس سپاه با تأکید بر اینکه حیثیت رژیم صهیونیستی تا حد قابل توجهی در ذهن مردم خدشه‌دار شده است، تصریح کرد: مردم به اطمینان رسیدند و برای آنها مسجل شده که رژیم صهیونیستی یک رژیم اشغالگر غاصب و ظالم است؛ لذا رژیم صهیونیستی به دنبال این است تا جایی که می‌تواند در کرانه باختری و غزه اشراف و حاکمیت خود را تثبیت کند. صهیونیست‌ها هرچقدر پیش می‌روند، شرایط برای آنها بدتر و دشوار می‌شود و ناگزیر هستند که این جنگ را به هر شکلی حتی به صورت فرسایشی ادامه دهند؛ چرا که اگر امروز جنگ را تمام کنند در واقع افول و سقوط خود را رقم زده‌اندو این امر، محاکمه سران این رژیم را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به مشکلات داخلی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی یادآور شد: رژیم صهیونیستی مجبور است حیات خود را با وضعیت مفتضحانه ادامه دهد و به همین خاطر جنگ و عملیات‌ها را در کرانه باختری هم ادامه می‌دهد؛ البته مردم مظلوم و شجاع غزه با قدرت مقاومت می‌کنند.

سردار چیذری با بیان اینکه جنایات صهیونیست‌ها از روی دیوانگی است، اضافه کرد: حکام صهیونیست قطعاً می‌دانند که جنایات آن‌ها نتیجه‌ای برای‌شان نخواهد داشت و به دنبال روزنه‌ای هستند تا به هر شکلی بتوانند از این مخمصه نجات پیدا کنند.  

وی با بیان اینکه مقاومت توانمندی بالایی دارد و قطعاً پیروز میدان نبرد غزه است، خاطرنشان کرد: امروز شرایط به نفع محور مقاومت است. صهیونیست‌ها نتوانستند به مقاومت آسیبی بزنند و به اهداف خود دست پیدا کنند. ساختار مقاومت در غزه باقی و در کرانه باختری رو به ظهور و توانمندشدن است. امروز رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از شکل‌گیری و توانمندشدن مقاومت در کرانه باختری در حال انجام اقداماتی است، ولی قطعاً موفق نخواهد بود.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار