مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس یزد:

بهره برداری از گنج دفاع مقدس برای ما برد است

سرهنگ حرزاده با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی که جنگ هشت سال دفاع مقدس گنج است گفت: هرچه از این گنج جنگ بهره برداری کنیم برای ما برد است.
کد خبر: ۶۸۸۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴ - 02September 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، سرهنگ «محمدحامد حرزاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم یادواره شهدای مریم آباد یزد ضمن گرامیداشت شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: الان حدود چهل سال از جنگ دفاع مقدس گذشته است، اما هنوز یاد و خاطره شهدای آن دوران جاری و ساری است، زیرا تا پرچم اباعبدالله الحسین (ع) برافراشته است یاد یاران شهیدشان هم پابرجاست. 

وی به ایام دهه آخر صفر اشاره کرد و افزود: جنگ‌ها در طول تاریخ بشریت وجود داشته و جز لاینفک زندگی بوده و هست. بعضی از کشور‌ها هنوز تبعات جنگ‌هایی را که داشتند از سر می‌گذرانند. 

سرهنگ حرزاده ادامه داد: جنگ‌ها در طول تاریخ چندین علت دارد، ممکن است به واسطه امیال شخصی یک دیکتاتور باشد، بعضی از جنگ‌ها ریشه در توسعه طلبی و جاه طلبی کشورهاست، بعضی‌ها به خاطر منابع طبیعی است. اختلافات تاریخی و جغرافیایی و...، اما دفاع مقدس ما از این حیث تفاوت دارد. هم چشم طمع به منابع ایران داشتند و هم وجهه سیاسی داشت. 

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس یزد گفت: این جنگ هشت سال دفاع مقدس برای ما تحمیل شد، کسی از جنگ خوشش نمی‌آید ولی اتفاقاتی افتاد که مرور آنها برای ملت و جوانان ما لازم و واجب است. 

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی که جنگ هشت سال دفاع مقدس گنح است گفت: هرچه از این گنج جنگ بهره برداری کنیم برای ما برد است.

سرهنگ حرزاده ادامه داد: دفاع‌ها هم دلایلی دارد، گاهی برای دفاع از ملیت است، بعضی از دفاع‌ها عقاید مذهبی دارد، جنگ ما در دوران دفاع مقدس جنگ حق و باطل و تمدنی بود. این جبهه بسیار مورد توجه دشمن قرار داشت و انشالله امام زمان (عج) ظهور خواهند کرد و تمدن ناب اسلامی را پایه گذاری می‌کنند. 

وی بیان داشت: در کشور هرکجا به نسخه‌های اسلام عمل کردیم مشکلاتمان حل شد. در طول سال‌های مختلف تفکری که حاکم بوده است مردم سالاری است. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی به عدالت محوری در جامعه تاکید کرد. 

تنظیم: ندا دهقانی زاده

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها