معرفی کتاب؛

«به خاطر وطنم»

کتاب «به خاطر وطنم» خاطرات رزمنده جانباز «اکبر ایلات» که به نویسندگی «حسین ایلات» در سال ۱۴۰۰ توسط انتشارات «خط هشت» به چاپ رسید.
کد خبر: ۶۸۸۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۲ - 03September 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، کتاب «به خاطر وطنم» خاطرات رزمنده جانباز «اکبر ایلات» که به نویسندگی «حسین ایلات» توسط انتشارات «خط هشت» در هزار نسخه با حمایت مالی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به چاپ رسیده است.

اکبر ایلات سال ۱۳۴۷ در یکی از روستا‌های شهرستان گرمی از توابع استان اردبیل به دنیا آمد. دو برادر دیگرش صالح و علی از جانبازان دفاع قمدس هستند. وی خدمت سربازی اش ا در ارومیه و مهاباد گذارنده و از ناحیه چشم و پا دچار مجروحیت و موج گرفتگی است. این کتاب حاصل گفتگو با وی است. راوی در کمال صمیمیت از جبهه و جنگ برای خواننده خاطرات شیرینی را بیان می‌کند.

در بخشی از کتاب آمده است:

شش و نیم ماه در خط مقدم کردستان خدمت کردم. مابقی را همان جبهه‌ی حاج عمران در عملیات گشت زنی شبانه با ضدانقلاب درگیر می‌شدیم. یک روز به ما آماده‌باش دادند. ساعت یازده صبح با تجهیزات کامل به سوی منطقه «دیوان‌دره» و به سمت روستایی در ته دره حرکت کردیم. خبر داشتیم که برادران سپاهی ما در گردان ضربتی «حمزه سیدالشهدا» از چند روز قبل با «کومله‌ها» درگیر بودند. افراد کومله به روستا می‌رفتند و زن و بچه‌ی مردم را اذیت می‌کردند. ساعت چهار صبح روستا را محاصره کردیم و آهسته به روستا نزدیک شدیم.

کومله‌ها خانه‌ای را به آتش کشیده بودند. صبح ساعت نه درگیری بین ما و ضد انقلاب‌ها از دره‌ی نزدیک روستا شروع شد. ما با تمام قوا به سمت آنها شلیک می‌کردیم. از هر طرف روستا صدای خمپاره و تیراندازی شنیده می‌شد. درگیری تا ساعت سه بعدازظهر ادامه داشت. در آخر هفده نفر از افراد کومله را به هلاکت رساندیم و به پیش برادران سپاهی رفتیم. آنها به گرمی از ما پذیرایی کردند. بعد از چهار روز حضور در آنجا، منطقه کاملا پاکسازی شد و با دو مجروح و سیزده اسیری که گرفته بودیم به قرارگاه برگشتیم. بعد از آن به مرخصی رفتیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار