عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس:

توزیع بودجه در همه مناطق باید به صورت عادلانه باشد

محمد تقی نقدعلی : هرکجا که دولت برای پیوست عدالت نیاز به قانون گذاری داشته باشد، کلیت مجلس آماده است تا این نیاز تقنینی را برآورده کند.
کد خبر: ۶۸۸۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۵ - 05September 2024

محمد تقی نقد‌علی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر پیوست عدالت بر قوانین و تصمیمات دولت اظهار کرد: هیچکس نمی‌تواند پس از انقلاب اسلامی منکر توسعه کشور ایران شود؛ در واقع از هر طرفی که نگاه کنیم، از لحاظ توسعه مادی و معنوی ما قابل مقایسه با گذشته نیستیم. آنچه که اسباب دل‌نگرانی و نارضایتی را فراهم کرده است بحث عدم رعایت عدالت در توضیح امکانات و تبعیضی است که در جامعه موجود است.

کیفیت توزیع بودجه در همه مناطق باید به صورت عادلانه باشد

 عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با تاکید بر توزیع عادلانه منابع گفت: بر همین اساس می‌توان گفت وضعیتی که در آن توسعه و پیشرفت وجود داشته باشد، اما در کنار آن توزیع عادلانه منابع و امکانات وجود نداشته باشد، مورد پسند عقل، انسانیت، شرع و دین نیست و بر همین اساس بود که مقام معظم رهبری در تصمیمات دولت بر پیوست عدالت تاکید کردند.

وی ادامه داد: در واقع برای هرگونه توسعه‌ای که انجام می‌شود باید بحث عدالت در نظر گرفته شود؛ برای مثال در بحث بهداشت و درمان یک بیمارستان بزرگ در مرکز کشور ساخته می‌شود درحالی که اطراف آن مراکز درمانی متعددی دیده می‌شود.

نقد علی با تاکید بر وظایف کمیسیون حقوقی مجلس گفت: در راستای قانون گذاری هرکجا که دولت برای پیوست عدالت نیاز به قانون گذاری داشته باشد، هم کلیت مجلس و هم کمیسیون تخصصی ما آماده است تا این نیاز تقنینی را برآورده کند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: در اجرای وظیفه نظارتی، دید تیز بین مجلس، پیگر تصمیمات اتخاذ شده است تا پیوست عدالت در آن رعایت شود؛ برای مثال در بحث عدالت آموزشی و بهداشتی و ورزشی در برخی نقاط دور افتاده بهترین پتانسیل‌ها و استعداد‌ها وجود دارد و باید کیفیت توزیع بودجه در همه مناطق به صورت عادلانه باشد.

انتهای پیام/381

نظر شما
پربیننده ها